شرایط برای صدور شناسنامه فنی ملکی ساختمان بهتر شده است

شرایط برای صدور شناسنامه فنی ملکی ساختمان بهتر شده است


رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: به تازگی شرایط برای صدور شناسنامه فنی ملکی ساختمان بهتر شده است و در نظر داریم شرایط را برای برخوردار شدن همه ساختمان ها فراهم کنیم.

سعید سعیدیان، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در برنامه گفتگوی خبری ۱۸:۳۰ شبکه خبر با بیان اینکه شناسنامه فنی ملکی ساختمان، سندی است که مشخصات ساختمان، ابعاد، اندازه، مصالح به کار رفته و کلیه افرادی که در فرآیند ساخت بنا حضور داشتند را معرفی می‌کند، گفت: کسانی که می‌خواهند اطلاعاتی درباره ملکی کسب کنند، حتما شناسنامه فنی ملکی را مطالبه کنند.

وی اظهارداشت: حدود ۴ سالی می‌شود که پیگیر موضوع شناسنامه فنی ملکی ساختمان هستیم و در این مدت سعی شده که حضور مجری دارای صلاحیت یعنی کسی که صاحب پروانه مورد تایید وزارت راه و شهرسازی باشد الزامی باشد و بدون حضور این فرد شناسامه صادر نشود.

او گفت: یکی از دلایل طرح شناسنامه فنی ملکی این است که تمام عوامل موثر در ساخت یک ساختمان ثبت و ضبط شود تا اگر مشکلی پیش آمد، بتوانیم با عوامل موثر برخورد قانونی کنیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران تصریح کرد: ما در شهر تهران سازنده‌های خوبی داریم، اما به دلیل اینکه پروانه مورد تایید وزارت راه و شهرسازی را ندارند از نظر قانونی می‌توان گفت این افراد صلاحیت ندارند و امکان ثبت نام آن‌ها در اطلاعات شناسنامه فنی ملکی ساختمان وجود ندارد.
لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

      نظرات