نگاه ویژه به توسعه مناطق کم برخوردار و اتصال مناطق حاشیه ای به متن

نگاه ویژه به توسعه مناطق کم برخوردار و اتصال مناطق حاشیه ای به متن

نگاه ویژه به توسعه مناطق کم برخوردار و اتصال مناطق حاشیه ای به متن

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمد رضا کلائی با انتشار پستی در صفحه شخصی اینستاگرام خود آورده است؛ در برنامه ریزی هایمان برای اجرای پروژه های محرک توسعه در مناطق حاشیه ای و اتصال آن به متن شهر نگاه ویژه ای به نقاط کم برخوردار داشته ایم .
برهمین اساس اجرای طرحی را درمحله مهرآباد آغاز کردیم تا بتوانیم با همراهی آموزش و پرورش و تلاش برای تملک اراضی پیرامونی و بازگشایی دو بولوار کرامت و بولوار الزهرا(س) و احداث پل به روی کال امیرآباد، رینگ حرکتی مناسبی ایجاد کنیم .
اساسا ایجاد این دو بولوار در قلب محله های شهید آوینی و مهرآباد با هدف تسهیل عبور و مرور بوده که بتوانیم راه دسترسی برای شهروندان عزیز به بولوار حر داشته باشیم و انشالله بولوار الزهرا(س) را تا پایان امسال و بولوار کرامت را تا پایان ۱۴۰۰ به بهره برداری برسانیم تا اهالی این محله امکان دسترسی راحت تری را به مرکز شهر داشته باشند.
تمام تلاش ما این است که بتوانیم با کاهش مشکلات مناطق کم برخوردار، گام های موثری در مسیر توسعه شهری برداریم و فکر می کنیم اجرایی شدن این طرح می تواند یکی از آن گام ها باشد، چون متاسفانه یکی از معضلات شهر مشهد، حاشیه پیرامونی گسترده آن است که واقعا خدمات رسانی به آنها شاید خارج از دایره توان ما باشد.
شهردار مشهد در بخشی دیگر می نویسد؛ متاسفانه هنوز طرح تفصیلی کاملی از جزئیات نقشه شهرمشهد نداریم ولی خوشحالم که با تلاش های اعضای محترم شورای شهر و همکارانم در شهرداری مشهد در این دوره توانسته ایم طرح های تفصیلی حوزه مرکزی و شمال غرب مشهد را آماده کنیم تا با دانستن جزئیات نقطه به نقطه شهری، طرح ها و پروژه هایمان را اجرایی کنیم.
البته هنوز طرح های تفصیلی شهرمان در نقاط مختلف تکمیل نشده که امیدوارم طی ماه های آینده بتوانیم آنها را هم تکمیل کنیم تا ارائه خدمات به شهروندان را به نوعی بر پایه این طرح ها ساماندهی کنیم، چراکه دیدگاه ما نسبت به داشتن طرح های تفصیلی مانند یک پل مهم در مسیر اتصال نقاط حاشیه ای به متن است.
کلائی در ادامه به این نکته نیز اشاره می کند که این تصور و باور که ما صرفا نگاه مان به مناطق برخوردار است و پروژه ای برای مناطق کم برخوردار نداریم، نگاه درست و منطقی ای نیست، خواسته من از آن بزرگوارانی که این دیگاه را نسبت به ما دارند، این است که به سایر نقاط شهر سر بزنند تا با چشمان خود مشاهده کنند، اولویت ما ایجاد زیرساخت ها در شهرمان و توسعه محور است و با تکیه بر این دیدگاه، پروژه های بیشتری را برای رفاه حال مردم مناطق کم برخوردار، کلید زدیم و امیدوارم تکمیل طرح های تفصیلی بتواند این پروژه ها را در مناطقی که ما فعلا نمی توانیم به آنها ورود داشته باشیم، عملیاتی کند.
مجید خبیری

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات