اجرای طرح شهید سلیمانی برای کمک به بیماران کرونایی/ از ظرفیت فرهنگسراها برای شناسایی بیماران نیارمند استفاده می شود

اجرای طرح شهید سلیمانی برای کمک به بیماران کرونایی/ از ظرفیت فرهنگسراها برای شناسایی بیماران نیارمند استفاده می شود

شهردار ارومیه گفت:  طرح شهید سردار سلیمانی بصورت محله محور با هدف قطع زنجیره شیوع کرونا و کمک به معیشت نیازمندان  مبتلا به کرونا  در سطح شهر  آغاز شد .

به گزارش مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه؛ محمد حضرت پور صبح امروز با حضور در برنامه زنده رادیویی شهریمیز با اشاره به اجرای طرح شهید سردار سلیمانی، بیان کرد: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری؛ این طرح با  فرماندهی‌ کل سپاه با محوریت استانداران ، فرمانداران شهرستان، مدیریت شهری ارومیه، دانشگاه علوم پزشکی، هلال احمر و سایر دستگاه های ذی ربط در حال اجرا است .
وی عنوان کرد:  رسالت اصلی اجرای این طرح قطع شیوع کرونا با شناسایی افراد دارای علایم کرونا و به ویژه بیماران مبتلا به کرونا در محلات کم برخوردار سطح شهر و در نتیجه کمک به روند انجام آزمایش، درمان،  قرنطینه و  بهبودی کامل انها  بصورت رایگان است .

حضرت پور با بیان اینکه کمک به انجام آزمایش و روند درمان توسط دانشگاه علوم پزشکی استان انجام می گیرد، بیان کرد:  برابر اعلام خانواده بیمار مبتلا و با کمک و استفاده از ظرفیت هیئت امنا مساجد،  پایگاه های بسیج، فرهنگسراهای شهرداری و مراکز بهداشت و پایگاه های سلامت علوم پزشکی نسبت به شناسایی شهروندان مبتلا به کرونا در محلات و در نتیجه انجام روند درمان  اقدام می شود.

وی افزود: اگر در خانواده‌‌ ای کم برخوردار  فردی مبتلا به کرونا بود آمبولانس جهت انجام آزمایش کرونا از افراد مبتلا به محل مورد گزارش اعزام می شود.
شهردارارومیه با اشاره به مرحله حمایتی طرح شهید سردار سلیمانی،  گفت:  بعد از شناسایی افراد  نیازمند مبتلا به کرونا، برای تامین معیشت و ارسال و توزیع بسته‌‌ های حمایتی اقدام  می شود و در این بین شهرداری ارومیه با اختصاص بودجه ای  از سوی شورای اسلامی شهر در کنار سایر دستگاه های اجرایی در جهت حمایت از نیازمندان گام بر می دارد .

وی با اشاره به حمایت از بیماران مبتلا به کرونا در طرح شهید سردار سلیمانی، عنوان کرد:  در این طرح همچنین از بیماران مبتلا به کرونا با توان مالی کافی اما عدم توان انجام نیازهای روزمره خود چون خرید مایحتاج زندگی و پیگیری روند درمان، حمایت می شود.

حضرت پور به نقش مردم در اجرای این طرح محله محور اشاره کرد و گفت: مردم افراد مبتلا به بیماری کرونا را جهت پیگیری روند درمان و همچنین عدم رعایت مدت زمان  قرنطینه توسط برخی بیماران مبتلا را به سامانه های دانشگاه علوم پزشکی و 137 شهرداری ارومیه اطلاع دهند.
وی با اشاره به کمک به معیشت نیازمندان مبتلا به ویروس کرونا در طرح شهید سردار سلیمانی، عنوان  کرد:  در فاز اول برابر مصوبه شورای اسلامی شهر یک هزار بسته حمایتی  در اختیار ستاد اجرای طرح قرارگرفت.
به گفته حضرت پور برخی حمایت ها از طریق دولت برای خانواده های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی در قالب بسته ها معیشتی صورت می گیرد اما برخی از افراد هیچ گونه بسته حمایتی را دریافت نمی کنند که با شناسایی این گونه اشخاص و درج اسامی انها درسامانه طرح بصورت متمرکز به انها کمک می شود.
وی با بیان اینکه بخش عمده کمک ها توسط مردم صورت می گیرد، بیان کرد: مردم می توانند کمک های غیر نقدی خود را از  طریق اطلاع به سامانه 137 و یا مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری به  شهرداری  ارومیه بعد از دریافت رسید تحویل دهند و شهرداری نیز این بسته های حمایتی را به انبار مرکزی مشترک با  کمیته امداد امام خمینی (ره)، ستاداجرایی، هلال احمر دفتر امام جمعه، فرمانداری و استانداری و شهرداری ارسال می کند تا با برنامه ریزی در بین نیازمندان توزیع شود.
حضرت پور با بیان اینکه استان آذربایجان غربی از جمله استان های پیش رو در اجرای طرح شهید سردار سیلمانی است، عنوان کرد:  طرح شهید سردار سلیمانی بصورت محله محور با هدف قطع زنجیره شیوع کرونا و کمک به معیشت نیازمندان از هفته پیش درشهر ارومیه  بصورت پایلوت آغاز شد.
وی عنوان کرد:  انتظار داریم در این سه ماه فصل زمستان هر شخصی که از توان مالی برخوردار است در اجرای طرح و کمک به نیازمندان مبتلا به کرونا گام بردارند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ارومیه

    منبع خبر

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه یک شهرداری در شهر ارومیه می باشد

      نظرات