ثبت ۳۳۰۰ واحد صنعتی استان قزوین در سامانه سازمان محیط زیست

ثبت ۳۳۰۰ واحد صنعتی استان قزوین در سامانه سازمان محیط زیست


به گزارش اداره روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین، حسن عباس نژاد مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین با تایید خبر فوق اظهار کرد: در راستای اجرایی شدن ماده ۲۰ و ماده ۳۲ آئین نامه اجرایی قانون مدیریت پسماند و در راستای وظایف نظارتی و حاکمیتی سازمان حفاظت محیط زیست، بانک اطلاعاتی تحت وب واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی کشور( سامانه جامع محیط زیست انسانی https://iranemp.ir )توسط معاونت محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست راه اندازی شده است.

وی افزود: کلیه واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی می بایستی اطلاعات مورد نیاز را در سامانه مزکور تکمیل و بارگذاری نمایند. برای همین منظور واحدهای صنعتی و تولیدی و خدماتی موظف اند نسبت به ایجاد نام کاربری و رمز عبور طبق دستورالعمل مربوطه، اقدام نموده و در این طرح سراسری کلیه نقل و انتقالات پسماند صرفا از طریق سامانه جامع محیط زیست انسانی صورت می پذیرد در غیر اینصورت از نظر سازمان حفاظت محیط زیست غیرقانونی تلقی خواهد شد.

عباس نژاد گفت: ایجاد و راه اندازی سامانه جامع محیط زیست انسانی بمنظور رصد وضعیت آلایندگی صنایع و واحدهای تولیدی خدماتی و نظارت بهینه بر عملکرد آزمایشگاه های معتمد بوده و بر اساس اطلاعات پایه و ضروری وضعیت توانمندی آزمایشگاه های معتمد، پارامترهای شاخص آلایندگی صنایع، اطلاعات عمومی صنایع و موارد مرتبط در سامانه مذکور بارگذاری می‌شود در این بستر پایشی، آزمایشگاه های معتمد سازمان حفاظت محیط زیست، با ثبت سیستمی نتایج اطلاعات پایش در سامانه، امکان رصد وضعیت آلایندگی صنایع را بصورت سیستمی و شفاف فراهم می آورند.

عباس نژاد با اشاره به بحث صنعت و محیط زیست گفت : در توسعه صنایع استان سعی شده است چند نکته الزاما توسط محیط زیست بر اساس طرح آمایش پیگری شود، اول صنایع آب بری کمی داشته باشند دوم دارای انرژی بری حداقلی باشند و سوم اینکه صنایع از حالت پراکندگی خارج شوند و در شهرک های صنعتی استان مستقر شوند .

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین در پایان گفت: با وجود بیش از ۳۰۰۰ واحد صنعتی در استان قزوین تعامل خوبی بین دستگاه های ذیصلاح استان، صاحبان صنعت و محیط زیست برقرار میباشد که همگی طبق قوانین و مقررات در حفظ محیط زیست استان و نگه داری آن کوشا میباشند و حداکثر تلاش خود را برای همکاری های بین بخشی می کنند.

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات