امسال بالغ بر 300 میلیاردتومان پروژه عمرانی در  ...

امسال بالغ بر 300 میلیاردتومان پروژه عمرانی در ...

امسال بالغ بر 300 میلیاردتومان پروژه عمرانی در منطقه 6 درحال انجام است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، بتول گندمی، در بازدید از پروژه های عمرانی در حال اجرا در منطقه ۶ شهرداری مشهد گفت: این منطقه در زمره مناطق کم‌برخوردار شهر لحاظ است که همواره شهروندان آن در چند دهه گذشته درخواست‌های متعددی در خصوص تأمین سرانه‌ها در موضوعات مختلف داشته‌اند. امروز پس از گذشت 3 سال از عمر شورای پنجم، اعلام می‌کنم که این منطقه از جمله مناطقی بود که بیشترین پروژه‌های عمرانی را در سه سال گذشته اجرا کرده و پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در شرایط عمومی و خدماتی این منطقه ایجاد شده است. ازاین‌رو شایسته است شهردار سابق این منطقه، آقای مهندس حیدری، مورد تقدیر و تشکر ویژه‌ای قرار گیرد.

وی اظهارکرد: پروژه‌هایی از جمله پارک امید، مسیرهای دسترسی محله بسکابادی و طرق، پارک‌های خطی، اتصال شهرک‌های شهید باهنر و رجایی و عملیات عمرانی جاری محصول تلاش مجدانه و پیگیری‌های جالب توجه آقای حیدری، شهردار سابق منطقه ۶ بوده و قطعا این خاطرات برای مردم منطقه به یادگار خواهدماند.

گندمی با اشاره به اینکه درخواست‌های اساسی مردم این منطقه مواردی از جمله ایجاد دسترسی‌های ترافیکی، تامین فضای سبز مناسب و مسائلی از این دست بوده افزود: در سال جاری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان پروژه‌های عمرانی در منطقه ۶ در حال انجام است که قریب به ۷۶ میلیارد تومان توسط شهرداری منطقه و بقیه این اعتبار در قالب پروژه‌های ستادی توسط معاونت‌های شهرداری مرکز مدیریت می‌شود.

پروژه هایی چون تقاطع غیر همسطح مصلی، پارک مهریز، پارک کشاورزی شهری و ... در راستای همین درخواست‌ها آغاز شده و در حال انجام است.

وی با بیان اینکه پارک مهریز با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان و براساس تفاهم با آستان قدس در حال اجرا است ادامه داد: در حال حاضر نیز با بررسی کامل وضعیت پروژه‌های عمرانی منطقه در پی آن هستیم نیازهای اساسی پروژه‌ها را برای تسهیل و تسریع در تکمیل آن‌ها بررسی کرده تا در صورت لزوم شرایط لازم را در لایحه اصلاح بودجه ۹۹ شهرداری مشهد تامین کنیم.

گندمی یادآور شد: همچنین در خصوص پروژه بازآفرینی شهرک شهیدبهشتی نیز مبلغ ۱۵ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که امیدواریم با سرعت مناسب ریز پروژه‌های تایید شده به پیش رود.

عضو شورای پنجم شهر مشهد خاطرنشان کرد: مدیریت شهری مشهد در دوره پنجم خیلی بیش از حرف و شعار به عمل پرداخت و امروز همه گروه‌هایی که مدعی انجام خدمت در مناطق کم‌برخوردار بوده‌اند می‌توانند کارنامه عملکردی خود را با کارنامه سه ساله و نیم شورای پنجم مقایسه کنند. در شرایط سخت اقتصادی و افزایش بی‌سابقه قیمت کالاها و خدمات و بحران‌های پیچیده و کم‌نظیری که مدیریت پنجم مشهد با آن دست به گریبان بوده اجرای کار و انجام وظیفه و خدمت به‌طور شبانه‌روزی در دستور کار همه مدیران و کارکنان شهرداری و شورای شهر مشهد قرار گرفته است.

وی اضافه‌کرد: با این نگاه مدیریت شهری مشهد علاوه بر آنکه در حوزه جاری وظایف خود را به خوبی مدیریت کرده و خدمات روزمره به شهروندان با کیفیت خوب انجام شده، در پی عمل به وعده‌های اساسی خود و تامین خواست و نیاز مردم بوده و در این راه کوشش بسیار داشته است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد همچنین گفت: مبنای کاری ما آن بوده که هر پروژه‌ای که در دوره فعلی شورا آغاز می‌شود تا پیش از پایان دوره تکمیل و به بهره‌برداری برسد و هیچ پروژه نیمه کاره‌ای برای دوره بعد باقی نماند. از این رو از چندی پیش به دنبال اولویت‌بندی پروژه‌ها و تامین نیازهای اساسی آنها بوده‌ایم و از سوی دیگر تاکید داشتیم چنانچه پروژه‌ای در قالب پیش‌بینی ها و برنامه‌ریزی‌ها امکان تکمیل تا سال ۱۴۰۰ را ندارد آغاز نشود.

گندمی با بیان اینکه در لایحه اصلاح بودجه برخی پروژه‌ها که از لحاظ طراحی و مطالعات دچار عقب افتادگی بودند توسط شهرداری اصلاح شده گفت: درباره مطالبات پیمانکاران نیز تمهیدات لازم برای تسویه و پرداخت در قالب بودجه ۹۹ و به شکل نقد و تهاتر ایجاد شده است. همچنین دقت نظر بالایی لحاظ شده تا چنانچه از نظر مطالبات یا نیاز‌های پروژه‌ها بحثی باقی بماند در چارچوب بودجه ۱۴۰۰ شهرداری پیش‌بینی شود.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات