رینگ دوچرخه‌سواری اطراف دانشگاه فردوسی تا بهار  ...

رینگ دوچرخه‌سواری اطراف دانشگاه فردوسی تا بهار ...

رینگ دوچرخه‌سواری اطراف دانشگاه فردوسی تا بهار 1400 به بهره‌برداری می‌رسد/ احداث مسیر دوچرخه در بلوار نماز نیز با قوت درحال انجام است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، مجتبی بهاروند در حاشیه بازدید از مسیرهای دوچرخه سطح منطقه 9، اظهارکرد: از ابتدای فعالیت شورای پنجم، ترویج فرهنگ دوچرخه‌سواری و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای تحقق این مهم، یکی از سیاست‌های کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک بود.

وی با بیان اینکه پیوسته سعی داشتیم دوچرخه به‌عنوان یکی از مدهای حمل‌ونقلی در سطح گسترش یابد، گفت: بسیار خرسندیم که این تلاش‌ها به نتیجه نشسته و پیشرفت‌های زیادی در این زمینه داشته‌ایم به نحوی که مشهد در قیاس با سایر کلانشهرها، با اختلاف زیاد، رتبه نخست را دارد.

بهاروند در ادامه افزود: به جرات می‌توان گفت که استقبال شهروندان مشهدی از دوچرخه 10 برابر شده و در برخی بازه‌های زمانی شاهد ترافیک در مسیرهای دوچرخه‌سواری هستیم.

عضو شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: تجربه توسعه مسیرهای دوچرخه در مشهد نشان داد که اگر کارهای زیربنایی و اساسی انجام دهیم و مردم بتوانند با خیال آسوده دوچرخه‌سواری کنند، از دوچرخه استقبال خواهند کرد.

بهارند در ادامه با بیان اینکه بخشی از یکی از شریان‌های حیاتی مشهد، بلوار وکیل‌آباد، در منطقه 9 واقع شده که در دو طرف آن مسیر دوچرخه داریم، گفت: علاوه بر این مسیر، خوشبختانه با پیگیری‌های به‌عمل آمده، مسیر دوچرخه حدفاصل خیابان کوثر تا میدان آزادی نیز استاندارد شده است.

وی از عزم جدی مدیریت شهری برای ایجاد رینگ دوچرخه در محیط پیرامون دانشگاه فردوسی خبرداد و اظهارکرد: بخش زیادی از این مسیر انجام شده و امیدواریم این رینگ تا بهار 1400 تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

بهاروند ضمن تشکر از توجه ویژه شهرداری منطقه 9 به توسعه مسیرهای دوچرخه، گفت: احداث مسیر دوچرخه در بلوار نماز نیز با قوت درحال انجام است؛ معارضاتی در این مسیر وجود داشته که امیدواریم هرچه زودتر در تعامل با آستان قدس این مشکل برطرف شود و مسیر دوچرخه حدفاصل پارک خورشید و بلوار شهید کاوه تکمیل گردد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات