آغاز عملیات مرحله شانزدهم پمپاژ آب شرب از سد لار به تهران

مدیر امور بهره برداری و نگهداری از سد لار از آغاز مرحله شانزدهم پمپاژ آب شرب از سد لار به تهران خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، "مفید اصغری" با اعلام این خبر گفت: به دلیل کاهش تراز آب مخزن سد لار، انتقال آب شرب تهران از طریق این سد از حالت ثقلی به پمپاژ با مانور دریچه های آبگیر و آب بر تلمبه خانه تغییر کرد.

وی در ادامه اظهار کرد: با تلاش و پیگیری های انجام شده توسط همکاران حاضر در امور سد لار، مانور دریچه های تاسیسات کلان طی یک روز کاری انجام و با مهیا نمودن شرایط لازم جهت انجام کار و تست های مربوطه، یکی از الکتروپمپ های ۱۱۰۰ کیلو واتی راه اندازی  و مورد بهره برداری واقع گردید.

اصغری با بیان اینکه هر ساله با کاهش تراز آب دریاچه و رسیدن به تراز ۲۴۷۲.۵۰ متر، مانور دریچه های مذکور جهت انتقال آب الزامی می باشد، افزود: با کاهش تراز و سطح آب مخزن سد لار امکان انتقال ثقلی آب شرب به تهران  وجود ندارد و به همین دلیل عملیات انتقال آب، باید از طریق پمپاژ آغاز شود که مرحله شانزدهم این عملیات در نیمه آذر ماه سال جاری آغاز شده است.

مدیر امور بهره برداری و نگهداری از سد لار در پایان تصریح کرد: به طور معمول استفاده از پمپاژ، از ابتدای پاییز آغاز و تا اواسط بهار سال بعد ادامه می یابد و زمانی که آب به سطح مورد نظر رسید، پمپ های مورد استفاده قطع شده و آب به شکل ثقلی منتقل می شود که این وضعیت بستگی به میزان بارش و حجم آب ذخیره شده در مخزن سد دارد.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای تهران

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای تهران

    شركت آب منطقه‌ای تهران یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات