نشست تخصصی نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی با مدیرعامل...

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای زنجان،مهندس سیدالبرز حسینی نماینده مردم شهرستان خدابنده در مجلس شورای اسلامی و هیئت همراه با مهندس اسماعیل افشاری مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان، دیدار و در خصوص برخی مسائل و مشکلات منابع آبی شهرستان خدابنده گفتگو نمود.

در این نشست،ابتدا مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان ضمن خوش آمدگویی به میهمانان،از زحماتی که نماینده مردم شهرستان خدابنده در مجلس شورای اسلامی در راستای کمک به بخش آب استان زنجان و همچنین شهرستان خدابنده متقبل شده اند، قدردانی نموده و تخصص سیدالبرز حسینی در مباحث فنی آب را فرصتی مغتنم و نقطه قوت برای این استان دانست.

وی، در ادامه به ارائه گزارشی مبسوط از سیمای منابع آب استان و شهرستان خدابنده پرداخت و اظهارداشت:وضعیت بارندگی در کل استان تاکنون 103 میلیمتر است  که نسبت به سال قبل افزایش 11 درصدی و نسبت به بلند مدت ، رشد 45 درصدی  داشته است.

افشاری با ممنوعه خواندن دشت های شهرستان خدابنده و بیان کسری آبخوان ها و وضعیت آب زیرزمینی در دشت های خدابنده، اظهارداشت:متوسط سالانه کسری افت آبخوان در دشت سجاس 45 سانتی متر، دشت قیدار 58 سانتی متر و گل تپه و زرین آباد 64 سانتی متر می باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان،در ادامه به تشریح وضعیت نیاز آب شرب و صنعت خدابنده پرداخت و کمبودها و راهکارهای رفع آن را برشمرد و سپس  قانون جامع آب با محوریت مواد27 و 28 و آبخور اولیه را تشریح کرد.

وی، پیشنهاد طرح شبکه آبیاری و زهکشی تالوار در  لایحه بودجه را نقطه قوتی در تغییر اهداف سد و بازنگری آن در راستای تامین کسری شرب و صنعت شهرستان خدابنده بیان نمود.

افشاری با تاکید بر وجود پتانسیل های آبی در شهرستان خدابنده، از نماینده این شهرستان خواست در تغییر پروژه شبکه سد تالوار به آبرسانی به شهرستان خدابنده و روستاهای منطقه این شرکت را مساعدت نماید.

مهندس سیدالبرزحسینی، با بیان اینکه ساختار و سیستم آب چالش برانگیز است، تصریح کرد:بحث آب جزء موارد اولیه این شهرستان جهت پیگیری و کاهش آلام و مشکلات کشاورزان منطقه است.

وی با اشاره به اهمیت منابع آبی و نیاز به صیانت از آن جهت نسل آینده افزود: با توجه به مشکلات اقلیمی و کاهش نزولات جوی ،نسبت به حفظ سرمایه های آبی کشور و حفظ منابع آبی استان با شرکت آب منطقه ای زنجان همراه هستیم.

حسینی، کنترل مصرف آب را در بحث کشاورزی همراه با تعامل و توجیه مصرف کنندگان از عواقب بحرانی مصرف بی رویه، عامل موثری در کاهش افت آبخوان های منطقه عنوان نمود.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای زنجان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای زنجان

    شركت آب منطقه‌ای زنجان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات