تصویر ناخوشایند از تهران ۱۴۰۰

اما از سوی دیگر عملا این قانون باعث شد شهرداری طی یک دهه گذشته روی این اعتبار پوچ حساب باز کند و این موضوع مانع از آن شد که مدیریت شهری به دنبال استقلال مالی و اعتباری برای تامین هزینه‌های حیاتی شهر از جمله توسعه حمل و نقل عمومی ریلی و مترو برود. در واقع به جای آنکه مدیریت شهری در این سال‌ها عمده توان و ابتکار خود را صرف شناسایی و استفاده از ظرفیت‌های شهر، مسیرهای مالی و اعتباری بکر از جمله جذب سرمایه‌گذار و استفاده از ظرفیت‌های بازار سرمایه کند، بخش عمده‌ای از تامین بودجه مورد نیاز برای توسعه متروی پایتخت در انتظار اختصاص بودجه‌ای فاقد ضمانت و تعهد از سوی قانون برای پرداخت به شهرداری قرار گرفته است. بررسی‌ها نشان می‌دهد شهرداری تهران عظیم‌ترین دارایی ملکی را در قالب زمین و ساختمان در پایتخت در اختیار دارد که دست‌کم در یک سال اخیر که بازار سرمایه به ...

متن کامل خبر در سایت روزنامه دنیای اقتصاد

    منبع خبر

    روزنامه دنیای اقتصاد

    روزنامه دنیای اقتصاد

    روزنامه دنیای اقتصاد یک رسانه در شهر تهران می باشد

    نظرات