آزادسازی معابر دشوارترین فعالیت شهرداری‌هاست

آزادسازی معابر دشوارترین فعالیت شهرداری‌هاست

مصطفی کردمیل در ارتباط تلفنی با برنامه #صبح_سیلک منطقه تاریخی فرهنگی یک را ویترین هویتی شهر خواند و تصریح کرد: آزادسازی معابر در این منطقه دارای محدودیت تعریض، با نظارت مستقیم اداره  میراث فرهنگی انجام می شود.

▫️وی سیر مراحل قانونی آزادسازی معابر در بافت تاریخی و فرسوده را سخت توصیف و اذعان کرد: قانون در مورد پرداخت معوضات به آزادسازی های کم متراژ معابر ارزش گذاری ندارد، ولی شهرداری با دادن امتیازاتی برای کسب رضایتمندی مالک اقدام می کند.

▫️کردمیل با ذکر مثالی افزود: به عنوان نمونه آزادسازی املاک در یک خیابان ۲۴ متری طبق قانون برآورد هزینه، کارشناسی و ارزش گذاری برای پرداخت       می شود، ولی این کار در بافت فرسوده دارای گره ترافیکی با متراژ کم تعریض ها در حد یک تا ۱۰ متر به بالا باتوجه به مطالبه گری های مالی خلاف ضوابط برخی مالکین  بسیار دشوار است.

▫️این عضو شورا آزادسازی معابر را پرهزینه ترین فعالیت شهرداری در بودجه مصوب دانست و گفت: مثلا در بودجه بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومانی شهرداری، حدود ۲۰۰ میلیارد تومان آن مربوط به آزاد سازی ها است.

▫️کردمیل یادآور شد: سیاست گذاری بودجه مصوب آزادسازی ها در شورا برای معابر با بار ترافیکی سنگین برنامه ریزی   می شود.

▫️نایب رییس شورای اسلامی شهر  در پایان از شهروندان خواست با همکاری و تعامل با شهرداری در بحث آزادسازی ها به بازشدن گره های ترافیکی در معابر و تسهیل ترددهای شهری کمک کنند.


لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات