10 توافق آزادسازی املاک در منطقه یک شهرداری

10 توافق آزادسازی املاک در منطقه یک شهرداری

▫️محمدرضا پورعسگری در ارتباط تلفنی با برنامه صبح سیلک با اشاره به بودجه ۸۰ میلیاردی منطقه یک شهرداری در بخش تملک و آزادسازی معابر خاطرنشان کرد: درنظر گرفتن پارکینگ در بافت تاریخی و هسته مرکزی شهر اولویت اصلی اجرای طرح‌های عمرانی این منطقه در سال جاری است.

▫️وی پیگیری برای توسعه پارکینگ‌های مسطح در نقاط مختلف بافت تاریخی کاشان را تأکید کرد و افزود: رکود اقتصادی حاکم، شیوع موج‌های ویروس کرونا در کنار رشد بی‌رویه قیمت املاک کاشان کار تملک و آزادسازی معابر را برای شهرداری با سختی‌های زیادی همراه کرده است.

▫️پورعسگری با یادآوری انجام چندین مورد توافق برای تملک و توسعه پارکینگ‌های مسطح در معابر پرترافیکی مثل کوی مخابرات، محلات پنجه‌شاه و سرفره تصریح کرد: این تملک‌ها با مجوز اداره میراث فرهنگی بدون هیچ گونه تعرض به آثار تاریخی همجوار آن انجام می‌شود و رفع خطر از املاک فرسوده یا تعریض معابر نیز در گرو استعلام از این ارگان است.

▫️مدیر املاک و مستغلات منطقه یک شهرداری محدودیت منابع درآمدی و سختی انجام توافق برای تعریض یا آزادسازی معابر را از مشکلات اصلی این منطقه برشمرد و تبیین کرد: توسعه شهری به ویژه در مباحث قانونی و کارشناسی قیمت املاک برای آزادسازی توسط شهرداری، نیازمند همراهی بیشتری از سوی شهروندان است و پافشاری‌ها و مطالبه‌گری‌های دور از انتظار برخی شهروندان علاوه بر تحمیل هزینه به شهر، انجام شدن پروژه‌های تملک و آزادسازی معابر را با مشکل مواجه می‌کند.

▫️پورعسگری کمبود پارکینگ در هسته‌های مرکز شهر مانند محتشم، شهید رجایی و آیت‌الله کاشانی را از معضلات مهم ترافیکی دانست و افزود: در محدوده خیابان محتشم چند پلاک ملکی فرسوده بر اساس تبصره ۱۴ به منظور رفع خطر از تردد عابران تخریب شده است و این در حالی است که مالکان یا وراث این املاک بلاتکلیف مشخص نیستند و باید به شهرداری مراجعه کنند.

▫️وی با بیان ردیف بودجه و منابع اختصاصی جرایم برای توسعه پارکینگ‌های مسطح اذعان داشت: هزینه جرائم ساخت و سازهای بدون پارکینگ به طور کامل صرف توسعه پارکینگ در نواحی مختلف شهری شده و در بخشی دیگر صرف نمی‌شود.

▫️پورعسگری در پایان از برخی شهروندان خواست ضمن آشنایی کامل با قوانینی مثل ماده ۱۰۱ و ۱۴۷ قانون اساسی برای ضوابط اختصاصی تفکیک اراضی بیش از ۵۰۰ مترمربع، در همراهی با شهرداری برای توسعه و آبادانی شهر کوشا باشند.

منبع خبر

شهرداری کاشان

شهرداری کاشان

شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

    نظرات