یکپارچه سازی سامانه ارتباط مردمی آب و آبفا در استان تهران

برای نخستین بار در صنعت آب کشور سامانه ارتباط مردمی آب و آبفا (سامانه ۱۲۲) استان تهران در چارچوب اجرای برنامه توسعه دولت الکترونیک یکپارچه سازی شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، "یوسف رضاپور" سرپرست شرکت آب منطقه ای تهران در آیین رونمایی از سامانه مشترک تلفنی ارتباط مردمی آب و آبفا (۱۲۲) گفت: شرکت آب و فاضلاب و شرکت آب منطقه ای تهران اولین شرکت های خدمات رسان آب در سطح کشور هستند که با همکاری یکدیگر سامانه ارتباط مردمی خود را یکپارچه سازی کرده و از امروز نیز با این اقدام بستر اطلاعاتی و خدماتی سامانه ۱۲۲ در جهت ارتباط مردم با شرکت آب منطقه ای تهران مورد استفاده قرار می گیرد.

وی افزود: استفاده از ظرفیت های مردمی جهت اطلاع حوادث، رخدادها پیرامون بخش آب رویداد مهمی است که اکنون از طریق یکپارچه سازی سامانه ارتباط مردمی آب و آبفا محقق شده و این می تواند الگویی برای کل کشور باشد.

همچنین "محمدرضا بختیاری" مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در این مراسم گفت: دو شرکت آب منطقه ای تهران و آب و فاضلاب استان تهران  مسئولیت تامین و توزیع آب را برعهده دارند و مردم زمانی نمره خوبی به عملکردمان می دهند که خدمات مناسبی را ارائه دهیم.

وی خاطرنشان کرد: همگرایی و همدلی میان این دو شرکت به سود مردم و مسئولین است که امیدواریم این همکاری های مشترک تداوم داشته باشد.

همچنین "علیرضا سنجری نیا" مدیر دفتر فناوری اطلاعات و توسعه مدیریت شرکت آب منطقه ای تهران در این مراسم گفت: از سال‌ها پیش درگیر بحث چگونگی مکانیزه کردن و تسریع در فرآیند پاسخگویی به ارباب رجوع بودیم که از اسفند سال گذشته به دنبال پیشنهاد مدیرعامل وقت استفاده از ظرفیت سامانه ۱۲۲ برای انجام و رسیدگی به شکایات و گزارشات مردمی بررسی شد.

وی افزود: در نهایت به منظور تبادل اطلاعات با شرکت آب و فاضلاب استان تهران یک ارتباط فیبرنوری ایجاد و کارهای کارشناسی با تشکیل دو کارگروه مجزا در شرکت آب منطقه ای تهران و شرکت آب و فاضلاب استان تهران انجام پذیرفت.

وی با بیان اینکه بعد از بررسی‌های کارشناسی لازم تفاهم نامه همکاری مشترک در بستر سامانه ۱۲۲ در بیست و چهارم خرداد ماه سال جاری منعقد گردید ادامه داد:  این تفاهم نامه یک الگوی ملی است که در صنعت آب کشور برای شرکت های آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب استانی به مثابه نمونه درخشان از همکاری بین دو دستگاه می باشد.

سنجری نیا تصریح کرد: سامانه ۱۲۲ با ظرفیت ۶۰ خط تلفن به صورت شبانه‌روزی گزارشات و پیام های مربوط به حوادث آب، شکایات مشترکین، انتقادات پیشنهادات، اعلام خرابی در شبکه‌ها و انشعابات، حفاری چاه غیرمجاز و همچنین ساخت و ساز غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه‌ها را دریافت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: از برکات اجرایی شدن این تفاهم نامه می‌توان به ایجاد زمینه لازم جهت کسب رضایت مشترکین، تکریم ارباب رجوع در حوزه آب ، جمع آوری اطلاعات حوادث مربوط به آب های سطحی و زیرزمینی و انعکاس سریع آنها به مدیران ارشد آب اشاره کرد.

مدیر دفتر فناوری اطلاعات و توسعه مدیریت شرکت آب منطقه ای تهران گفت: سامانه ۱۲۲ موجب افزایش کیفیت خدمات، سرعت بخشیدن به انجام فرآیندهای جاری، ساماندهی تماس های مردم در حوزه آب و آبفا، کاهش مراجعات حضوری، انجام غیرحضوری فرآیندها و تجزیه، تحلیل حسن انجام وظیفه حوزه‌های اجرایی و ستادی و همچنین سنجش رضایت مردم از عملکرد شرکت‌های آب و آبفا می باشد.

لازم به ذکر است با یکپارچه سازی سامانه ارتباط مردمی آب و آبفا در استان تهران، مردم می توانند کلیه گزارش حوادث، اتفاقات و رویدادهای بخش آب ( حفر چاه غیر مجاز، تصرف حریم و بستر رودخانه، آلودگی منابع آب و سدها و غیره ) را از طریق سامانه ۱۲۲ اعلام و تا حصول نتیجه پیگیری نمایند.

پیش از این و از سال ۸۱  سامانه ۱۲۲ برای مشترکان آب و فاضلاب استان تهران جهت دریافت گزارش های مردمی در خصوص وضعیت آب شرب راه‌اندازی شد که اکنون برای نخستین بار در سطح کشور این سامانه علاوه بر ویژگی های قبلی به صورت مشترک با شرکت آب منطقه‌ای تهران بهره‌برداری می‌شود و مردم می توانند گزارش های خود در زمینه منابع آب سطحی و زیرزمینی و همچنین آلودگی سدها و منابع آب را از طریق این سامانه به مسئولان اعلام کنند.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای تهران

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای تهران

    شركت آب منطقه‌ای تهران یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات