استفاده از پیشنهادهای شهروندی و شرکت های دانش بنیان برای بومی سازی ...
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، هادی عطارزاده طوسی که در ادامه نهضت پاسخگویی، به صورت مستقیم، تماس های مردمی ۱۳۷ را پاسخ می گفت، اظهار کرد: سازمان حمل و نقل و ترافیک به عنوان یک سازمان تخصصی، استفاده از ایده های نو و پیشنهاد های شهروندی و مشارکت شرکت های دانش بنیان برای بومی سازی، بروزرسانی و تولید نرم افزارها و سخت افزارهای مورد نیاز ترافیکی در دستور کار قرار داده و در حال انجام است که در این مسیر، پیام های مردمی ۱۳۷ نقش ویژه ای دارد.
وی ادامه داد: یکی از همکاری های شکل گرفته در حوزه بومی سازی سیستم کنترل هوشمند تقاطع ها است که در این خصوص، با توجه به تحریم ها، سفارش ساخت این نرم افزار به یک شرکت دانش بنیان داده شده که سیستم طراحی شده، در مرحله استفاده آزمایشی برای رفع ایرادات احتمالی است.
عطارزاده طوسی بیان کرد: ما حتی در کوچک ترین امور نیز به دنبال استفاده از ایده های نو هستیم، یکی از این موارد، استفاده از یک ایده برای نظافت هوشمند و مکانیزه حباب دوربین های ترافیکی، به خصوص در زمان بارندگی است، این مهم در حال حاضر توسط نیروهای انسانی و به صورت دستی انجام می شود که در همکاری با شرکت های دانش بنیان، به دنبال مکانیزه سازی این فرآیند هستیم.
گلایه شهروندان از اجرای سرعت گیرهای غیراستاندارد در برخی از معابر مشهد
وی به انتقادات برخی از شهروندان در حوزه زیاد بودن سرعت گیر در برخی از معابر شهری و همچنین عدم استاندارد بودن برخی از سرعتگیرهای آسفالتی اجرا شده در معابر مختلف، اینگونه پاسخ داد: اجرا و نصب سرعتگیر و سرعتگاه، آخرین راه حل ما برای کاهش دادن سرعت وسایل حمل و نقلی در معابر است، ترجیح ما استفاده از راهکارهای دیگر مانند مارپیچ کردن خیابان ها، کم کردن عرض معبر در محل مورد نظر، ایجاد تقاطع و میدان، استفاده از تجهیزات و ... است اما گاهی اوقات راهی بجز استفاده از سرعتگیر نداریم.
مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک گفت: اجرای سرعت گیرها با توجه به سرعت مجاز در هر معبر و سرعتی که قرار است به آن برسیم، از لحاظ ارتفاع، عرض و طول، دارای استاندارد خاص جهانی و بومی می باشد اما متاسفانه به دلیل اینکه سیاست گذاری این حوزه با سازمان حمل و نقل و ترافیک بوده ولی اجرای سرعتکاه به عهده مناطق است، گاها مشاهده می شود که در برخی از معابر سرعتگیر غیر استاندار ایجاد می شود.
لزوم رعایت استانداردها برای اجرای سرعتگیر در معابر توسط مناطق
عطارزاده طوسی با اشاره به اینکه تذکرات لازم به مناطقی که در آنها شاهد اجرای سرعت گیرهای غیراستاندار هستیم داده شده است، اضافه کرد: در همین راستا و برای رفع این مشکل در پی درخواست های مردمی ۱۳۷، بر آن شده این جلسه آموزشی و توجیهی برای پیمانکاران و کارشناسان این حوزه در مناطق برگزار کنیم تا این مشکل رفع شود و مقرر شده است مناطق، بدون نظر سازمان ترافیک، در هیچ نقطه از شهر، اقدام به اجرای سرعت گیر و سرعت کاه آسفالتی نکنند.
لازم به ذکر است احمد رمضانی فرخد، سرپرست اداره ارتباطات مردمی شهرداری مشهد نیز در حاشیه این جلسه نهضت پاسخگویی گفت: در ۹ ماهه اول سال ۹۹، بیش از ۱۲ هزار درخواست در حوزه حمل و نقل و ترافیک در مرکز ۱۳۷ به ثبت رسیده است که ۲۳ درصد از این تعداد برای پاسخگویی به سازمان حمل و نقل و ترافیک ارجاع داده شده است.
وی افزود: ۶۹ درصد درخواست های شهروندان در این سازمان، در بازه زمانی ۷۲ ساعته، پاسخگویی شده است که یک هزار و ۱۲۹ درخواست شهروندی مربوط به طرح های ترافیکی و ایمن سازی معابر بوده است.
نظرات