حملونقل، عامل ارتباط گروهها و جوامع به یکدیگر است
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، مجتبی بهاروند در نطق پیش از دستور یکصد و پانزدهمین جلسه علنی شورای شهر،افزود: این هفته نزدیک به ۵۰۰ دستگاه تاکسی و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس نوسازی شده برای تزریق در شبکه حمل و نقل عمومی رونمایی شد که گامی موثر در راستای نوسازی و بهسازی این ناوگان به شمار میرود. همچنین ۲۰۰ دستگاه دوچرخه اشتراکی با سرمایهگذاری ۵۰ میلیارد ریالی به بهرهبرداری رسید که زمینه اشتغال ۴۰ نفر را فراهم می آورد.
وی اضافه کرد: افتتاح پارکینگ زیرسطحی پروژه مجد و توقفگاه هوشمند بزرگ خودرو با اعتبار ۲ هزار میلیاردریال و ظرفیت پارک هزار و صد خودرو نیز دیگر رویداد مثبت این هفته است.
وی تصریح کرد: در همین هفته گرامیداشت حملونقل، تعدادی از اتوبوسرانان و مینیبوسرانان دلگشاده شهرمان بخشی از حقوق خود را صرف تهیه ۱۰۰ بسته معیشتی برای نیازمندان کردند. این همدلیها نشان از وجود نیروی انسانی متعهد و با انگیزه بالای خدمتی در حوزه حملونقل دارد.
بهاروند با بیان اینکه در حوزه اتوبوسرانی، هماکنون بیش از ۳ هزار و پانصد ایستگاه اتوبوس در کلانشهر مشهد احداث شده است که نقشه راه این ناوگان به شمار میرود اظهارکرد: همچنین روزانه هزار و ۸۳۰ دستگاه خودروی بزرگ جمعی در مسیرهای خطوط سازمان اتوبوسرانی مشهد به سه و نیم میلیون نفر شهروندان ساکن این کلانشهر برای سفرهای درونشهری خدمت میکنند.
عضو شورای شهر تصریح کرد: ۴۶۶ دستگاه اتوبوس برای توانیابان، نوسازی یا مناسبسازی شده است. همچنین از چندی قبل مصوبه تخفیف ۵۰ درصدی ماهیانه برای ۶۰ سفر با تاکسی و ۶۰ سفر رایگان با اتوبوس و مترو برای این عزیزان مورد اجرا قرار گرفت. معتقدیم که هنوز باید برای برای رفاه حال توانیابان عزیزمان، اقداماتی بیش از این صورت بگیرد.
وی ادامه داد: به همت شورای پنجم شهر مشهد، خط ۲ قطار شهری تکمیل و مصوبه تامین۶۰ واگن نیز برای خط یک انجام شد.
وی افزود: عملیات حفاری خط ۳ قطارشهری بدون توقف در حال اجراست و عملیات اجرایی خط ۴ قطارشهری نیز در حال انجام است. همچنین بخشی از مسیر خط ۳، به زودی مورد بهرهبرداری قرار میگیرد. این در حالی است که هزینه احداث هر کیلومتر قطار شهری از ۲۰۰ میلیارد تومان از ابتدای شورای پنجم به ۱۰۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.
بهاروند گفت: همچنین مایه فخر است که مشهد با دارا بودن ۲۰۰ کیلومتر مسیر دوچرخهسواری، رتبه نخست کشور را دارد. پیشبینی میشود که تا انتهای سال، مجموع خطوط دوچرخهسواری مشهد به ۲۲۰ کیلومتر برسند که رقم قابل توجهی است.
عضو شورای شهر مشهد با اشاره به اینکه در حوزه پایانههای مسافربری هم اقدامات ارزنده ای صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: از الکترونیکی کردن فرایند تهیه بلیت و کوتاه شدن دست دلالها از سر شرکتهای مجاز مسافربری تا پایلوت قرار گرفتن اقدامات پایانههای مسافربری مشهد به عنوان الگویی ارزنده در سرتاسر کشور. هماکنون پایانه مسافربری مشهد با جابجایی بیش از ۵۰ درصد مسافران، نقش بسزایی در تسهیل حملونقل زائران ایفا میکند.
وی اضافه کرد: حوزه تاکسیرانی نیز با فعال بودن ۱۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه تاکسی، ثروتی قابل تامل برای ناوگان حملونقل عمومی مشهد به شمار می رود. همچنین با توجه به شرایط ویژه کرونایی، راه اندازی سیستمهای پرداخت الکترونیک نیز از دیگرموارد شایان توجه بوده که امکان انتقال آلودگی از طریق پول را تا حد بسیار زیادی کاهش داده است.
وی تصریح کرد: اکنون که سال پایانی شورای پنجم است، هنگام برداشت همه آن تلاشها و فعالیتهاست. اکنون هنگام داوری شهروندان و نظارت آنان بر کلیه اقدامات و برنامههای اخیر است و خوشا به حال آنانی که نه به طمع صندلی و جایگاه و رای، بلکه به نیت خدمت به مردم و زائران امام مهربانی ها قدم در این مسیر نهادند.
بهاروند در ادامه گفت: در ارتباط با تحقیق و تفحص از حوزه فرهنگی و ورزشی که به درخواست اینجانب و ۴نفر از اعضای محترم شورا در تاریخ ۸آبان ۹۹ رسما وارد مراحل اداری شد. گزارشی در قالب ۴صفحه به صورت غیر دقیق و ناقص توسط شهرداری ارائه شد که مورد اعتراض اعضای درخواست کننده قرار گرفت که در نهایت جلسه ای توسط کمیسیون حقوقی در تاریخ ۳۰آذر ۹۹ برگزار، که متاسفانه علیرغم دعوت قبلی مکتوب، شهردار مشهد در جلسه حضور پیدا نکردند.
عضو کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد افزود: بررسی موضوع طرح تحقیق و تفحص حوزه ورزش قهرمانی موضوع تخصصی حوزه فرهنگی بوده است که جا داشت به صورت خاص در کمسیون فرهنگی یا مشترک کمیسیون های حقوقی و فرهنگی بررسی شود. لکن متاسفانه با تصمیم هیات رئیسه محترم شورا، موضوع فقط از طریق کمیسیون حقوقی بررسی شد .
وی گفت: فراموش نکنیم؛ شهروندان چشم بینا و گوش شنوای ما هستند و تمامی رویدادها را در حافظه تاریخی خود به خاطر خواهند سپرد. امید است که نمایندگانی صدیق و صادقی برای شهروندان مان بوده باشیم.
نظرات