شیوه نامه ارزیابی عملکرد...

سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری یزد با اشاره به جایگاه نقش ارزیابی عملکرد کارکنان در مدیریت منابع انسانی گفت: مدل بومی ارزشیابی عملکرد کارکنان شهرداری یزد با همکاری مشاور و کارشناسان معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی طراحی گردید.

به گزارش روابط عمومی معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری یزد – مجید بیکی در جلسه ارزیابی شیوه نامه عملکرد کارکنان شهرداری یزد که با حضور مدیر تحول اداری و نوسازی و کارشناسان این حوزه برگزار گردید، با اشاره به دغددغه نبود مکانیسم مناسب کارسنجی و ارزیابی عملکرد کارکنان، گفت: در این حوزه ارزیابی عملکرد کارکنان برای ما بسیار مهم می باشد و باید بر اساس پارامتر های مختلف، سنجیده و امتیاز دهی شوند.

سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری یزد افزود: با شیوه نامه ارزیابی عملکرد کارکنان، نظام خاصی در پرداخت پاداش ها به کارکنان حاکم خواهد شد و در کارکنان انگیزه ایجاد خواهد شد تا نسبت به وظیفه محوله برنامه ریزی داشته باشند که در این شیوه نامه نیاز است شرح وظابف کارکنان به صورت جزئی ارائه شود و دغدغه ها در این زمینه رفع شود.

وی اظهار امیدواری کرد: با استفاده از شیوه نامه ارزیابی عملکرد کارکنان، گام بلندی در شناسایی کارکنان شایسته شهرداری و اتخاذ سیاست‌ها و تصمیمات عادلانه در خصوص نظام انگیزشی، ارتقاء شغلی و توانمدسازی کارکنان برداشته خواهد شد.

لازم به ذکر است برای اولین بار شیوه­نامه ارزیابی عملکرد کارکنان شهرداری در معاونت برنامه­ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری یزد تدوین شده و قرار است این شیوه نامه بصورت پایلوت، برای برخی از واحد­های مناطق شهرداری اجرایی گردد.

طبقه بندی شغلی جهت استقرار نظام ارزیابی عملکرد کارکنان در این شیوه نامه شامل مدیران ارشد، مدیران میانی، روسای ادارات، مسئولین امور، کارشناسان و کارمندان می باشد که مقرر است در گام اول و قبل از هر اقدام اجرایی، مدیریت نوسازی و تحول اداری نسبت به برگزاری جلسات آگاهی بخشی درخصوص اهمیت مدیریت عملکرد، مشارکت عمومی و فرایند اجرایی با حضور مدیران ارشد اقدام و سپس مطابق با شیوه نامه ضمن آموزش­های لازم به سطوح عملیاتی مکانییسم مدیریت عملکرد کارکنان جاری و ساری گردد.

رعایت عدالت در نظام پرداخت و جبران خدمت، ایجاد انگیزه و افزایش رضایت شغلی کارکنان ،ایجاد بستر جاری سازی اهداف و جهت گیری های استراتژیک شهرداری ، افزایش بهره وری، تمرکز بر رشد و توسعه کارکنان و مدیران از معمترین اهداف شیوه نامه عملکرد ارزیابی کارکنان می باشد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری یزد

    منبع خبر

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد یک شهرداری در شهر یزد می باشد

      نظرات