۸۸۳ مانور بدون خطا در مرکز دیسپاچینگ برق منطقه‌ای یزد/ ثبت رکورد جدید برای برق منطقه‌ای یزد در مانورهای بدون اشتباه

۸۸۳ مانور بدون خطا در مرکز دیسپاچینگ برق منطقه‌ای یزد/ ثبت رکورد جدید برای برق منطقه‌ای یزد در مانورهای بدون اشتباه

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌‌ای یزد، رضا رضی با اعلام این خبر اظهار کرد: از این تعداد ۵۴۳ مورد به خروج خطوط انتقال و فوق‌توزیع و ۳۴۰ مورد به خروج ترانسفورماتور‌های شبکه اختصاص داشته و این موضوع برای شرکت برق منطقه‌‌ای یزد یک رکورد محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: انجام صحیح و سریع مانور ورود و خروج تجهیزات شبکه روشی برای جلوگیری از بروز حوادث و خاموشی‌ها است که برطرف‌کردن خاموشی‌ها در حداقل زمان ممکن انجام می گیرد تا خاموشی‌های احتمالی به مشترکین زیان نرساند.

وی با بیان این‌که حوادث ثبت‌شده در این مدت ۵۸ مورد بوده است که نسبت به زمان مشابه در سال گذشته این حوادث به میزان ۴ درصد کاهش داشته است، افزود: ثبت خاموشی‌های فیدر‌های ۲۰ کیلوولت و میزان خاموشی اعمالی ثبت شده در بانک‌های اطلاعاتی در بازه زمانی ۸ ماهه سال‌جاری ۷۳ مورد بوده و نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۳۰ درصد کاهش یافته است.

رضی با اشاره به اهمیت صحت و دقت آمار تولیدی در مرکز دیسپاچینگ برای تصمیم‌گیری در سطح شرکت برق منطقه‌ای و سیستم اسکادای مورد استفاده در این مرکز، خاطرنشان کرد: آمار‌های مرکز دیسپاچینگ به صورت خودکار در سیستم اسکادا ثبت‌شده و با استفاده از Query (نرم افزار مبدل) تهیه شده، این آمار‌ از فرمت صنعتی استخراج و وارد سیستم اداری می‌شود.

وی ادامه داد: افزایش سرعت تهیه آمار و ارسال برای دیسپاچینگ ملی و سایر ذینفعان ، با نوشتن Query  جدید و کاهش به اندازه یک پنجم زمان قبلی انجام شده است.

رئیس اداره دیسپاچینگ و کنترل شبکه برق منطقه‌‌ای یزد همچنین تصریح کرد: محور اصلی فعالیت دیسپاچینگ، پایش شبکه است و اطلاع از نقاط ضعف و قوت شبکه برای پایداری شبکه می باشد و تا کنون پایش‌های مختلف فرکانس، ولتاژ و بار صنایع، توزیع و پست‌ها به خوبی صورت گرفته است.

رضی عنوان کرد: کنترل فرایند برق‌دار کردن ترانس‌ها و خطوط جدید پست‌ها نیز از دیگر اقدامات انجام شده در مرکز دیسپاچینگ شرکت است که طی آن، ترانس‌ها، خطوط و پست‌های جدید با رعایت دستورالعمل‌ها و مصوبات کمیته راه‌اندازی برق‌دار می‌شوند و این امر تاکنون ۸ مرتبه صورت گرفته است.

کنترل فرایند اختصاص فیدر‌های ۲۰ کیلوولت به مشترکین نیز از دیگر اقداماتی است که رضا رضی به آن اشاره کرد و افزود: باید طی این امر تمامی شرایط بررسی شده و با هماهنگی دفتر برنامه‌ریزی شرکت، اختصاص فیدر داشته باشیم و فیدر‌های جدید را برای مشترکین اختصاصی، نیروگاه‌های تولید پراکنده یا شرکت توزیع نیروی برق استان برقدار کنیم که این موضوع تاکنون ۱۲ بار انجام شده است.

وی کنترل وضعیت پوشش رله‌های فرکانسی را برای جلوگیری از فروپاشی شبکه را وظیفه مرکز دیسپاچینگ دانست و افزود: این رله‌ها باید با توجه به بار شبکه درصدی را پوشش دهند که این مقدار باید مداوم بررسی و پایش شده و در صورت نیاز به ایجاد تغییرات به دفتر فنی شرکت اعلام شود که این امر تاکنون ۸ بار انجام شده است.

رضی بررسی وضعیت آمادگی نیروگاه‌های تولید پراکنده طی ۱۷ مرتبه در هشت ماهه سال ۹۹ را یکی دیگر از اقدامات انجام شده توسط مرکز دیسپاچینگ دانست که در آن نیروگاه‌ها به طور مداوم تحت پایش قرار گرفته‌‌اند و در صورتی که از مدار خارج شوند باید آمادگی آن‌ها کنترل شده و مشکلات آن‌ها پیدا شود.

رئیس اداره دیسپاچینگ و کنترل شبکه برق منطقه‌‌ای یزد با بیان این که پاسخگویی به درخواست‌ها و شکایات شرکت‌ها و مشترکین در حوادث و خاموشی‌های اعمال‌شده در اولویت قرار دارد، گفت: با توجه به بررسی اطلاعات ثبت‌شده در سیستم اسکادا و شرایط شبکه و حوادث، پاسخ لازم تهیه می‌شود که در مدت ۸ ماهه سال‌جاری، ۹ درخواستِ بررسی، ثبت شده که نسبت به سال گذشته کاهش ۵ درصدی داشته است.

وی عنوان کرد: اعمال مدیریت مصرف با استفاده از تجربیات سال‌های گذشته و برنامه‌ریزی و اقدامات جدید و اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف نیز از دیگر فعالیت‌های مرکز دیسپاچینگ شرکت برق منطقه‌‌ای یزد بوده است که با اجرای آن، شرکت برق منطقه‌‌ای یزد در پیک تابستان امسال مقام دوم کشوری را از نظر پاسخگویی مدیریت مصرف کسب کرد، البته این موفقیت ، حاصل انجام کار تیمی بین واحدهای مختلف و پشتیبانی مدیران ارشد شرکت بود.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌‌ای یزد، رضا رضی با اعلام این خبر اظهار کرد: از این تعداد ۵۴۳ مورد به خروج خطوط انتقال و فوق‌توزیع و ۳۴۰ مورد به خروج ترانسفورماتور‌های شبکه اختصاص داشته و این موضوع برای شرکت برق منطقه‌‌ای یزد یک رکورد محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: انجام صحیح و سریع مانور ورود و خروج تجهیزات شبکه روشی برای جلوگیری از بروز حوادث و خاموشی‌ها است که برطرف‌کردن خاموشی‌ها در حداقل زمان ممکن انجام می گیرد تا خاموشی‌های احتمالی به مشترکین زیان نرساند.

وی با بیان این‌که حوادث ثبت‌شده در این مدت ۵۸ مورد بوده است که نسبت به زمان مشابه در سال گذشته این حوادث به میزان ۴ درصد کاهش داشته است، افزود: ثبت خاموشی‌های فیدر‌های ۲۰ کیلوولت و میزان خاموشی اعمالی ثبت شده در بانک‌های اطلاعاتی در بازه زمانی ۸ ماهه سال‌جاری ۷۳ مورد بوده و نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۳۰ درصد کاهش یافته است.

رضی با اشاره به اهمیت صحت و دقت آمار تولیدی در مرکز دیسپاچینگ برای تصمیم‌گیری در سطح شرکت برق منطقه‌ای و سیستم اسکادای مورد استفاده در این مرکز، خاطرنشان کرد: آمار‌های مرکز دیسپاچینگ به صورت خودکار در سیستم اسکادا ثبت‌شده و با استفاده از Query (نرم افزار مبدل) تهیه شده، این آمار‌ از فرمت صنعتی استخراج و وارد سیستم اداری می‌شود.

وی ادامه داد: افزایش سرعت تهیه آمار و ارسال برای دیسپاچینگ ملی و سایر ذینفعان ، با نوشتن Query  جدید و کاهش به اندازه یک پنجم زمان قبلی انجام شده است.

رئیس اداره دیسپاچینگ و کنترل شبکه برق منطقه‌‌ای یزد همچنین تصریح کرد: محور اصلی فعالیت دیسپاچینگ، پایش شبکه است و اطلاع از نقاط ضعف و قوت شبکه برای پایداری شبکه می باشد و تا کنون پایش‌های مختلف فرکانس، ولتاژ و بار صنایع، توزیع و پست‌ها به خوبی صورت گرفته است.

رضی عنوان کرد: کنترل فرایند برق‌دار کردن ترانس‌ها و خطوط جدید پست‌ها نیز از دیگر اقدامات انجام شده در مرکز دیسپاچینگ شرکت است که طی آن، ترانس‌ها، خطوط و پست‌های جدید با رعایت دستورالعمل‌ها و مصوبات کمیته راه‌اندازی برق‌دار می‌شوند و این امر تاکنون ۸ مرتبه صورت گرفته است.

کنترل فرایند اختصاص فیدر‌های ۲۰ کیلوولت به مشترکین نیز از دیگر اقداماتی است که رضا رضی به آن اشاره کرد و افزود: باید طی این امر تمامی شرایط بررسی شده و با هماهنگی دفتر برنامه‌ریزی شرکت، اختصاص فیدر داشته باشیم و فیدر‌های جدید را برای مشترکین اختصاصی، نیروگاه‌های تولید پراکنده یا شرکت توزیع نیروی برق استان برقدار کنیم که این موضوع تاکنون ۱۲ بار انجام شده است.

وی کنترل وضعیت پوشش رله‌های فرکانسی را برای جلوگیری از فروپاشی شبکه را وظیفه مرکز دیسپاچینگ دانست و افزود: این رله‌ها باید با توجه به بار شبکه درصدی را پوشش دهند که این مقدار باید مداوم بررسی و پایش شده و در صورت نیاز به ایجاد تغییرات به دفتر فنی شرکت اعلام شود که این امر تاکنون ۸ بار انجام شده است.

رضی بررسی وضعیت آمادگی نیروگاه‌های تولید پراکنده طی ۱۷ مرتبه در هشت ماهه سال ۹۹ را یکی دیگر از اقدامات انجام شده توسط مرکز دیسپاچینگ دانست که در آن نیروگاه‌ها به طور مداوم تحت پایش قرار گرفته‌‌اند و در صورتی که از مدار خارج شوند باید آمادگی آن‌ها کنترل شده و مشکلات آن‌ها پیدا شود.

رئیس اداره دیسپاچینگ و کنترل شبکه برق منطقه‌‌ای یزد با بیان این که پاسخگویی به درخواست‌ها و شکایات شرکت‌ها و مشترکین در حوادث و خاموشی‌های اعمال‌شده در اولویت قرار دارد، گفت: با توجه به بررسی اطلاعات ثبت‌شده در سیستم اسکادا و شرایط شبکه و حوادث، پاسخ لازم تهیه می‌شود که در مدت ۸ ماهه سال‌جاری، ۹ درخواستِ بررسی، ثبت شده که نسبت به سال گذشته کاهش ۵ درصدی داشته است.

وی عنوان کرد: اعمال مدیریت مصرف با استفاده از تجربیات سال‌های گذشته و برنامه‌ریزی و اقدامات جدید و اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف نیز از دیگر فعالیت‌های مرکز دیسپاچینگ شرکت برق منطقه‌‌ای یزد بوده است که با اجرای آن، شرکت برق منطقه‌‌ای یزد در پیک تابستان امسال مقام دوم کشوری را از نظر پاسخگویی مدیریت مصرف کسب کرد، البته این موفقیت ، حاصل انجام کار تیمی بین واحدهای مختلف و پشتیبانی مدیران ارشد شرکت بود.

لینک اصل خبر در سایت شرکت برق منطقه ای یزد

    منبع خبر

    شرکت برق منطقه ای یزد

    شرکت برق منطقه ای یزد

    شرکت برق منطقه ای یزد یک شرکت در شهر یزد می باشد

      نظرات