حل مشکل کانال جمع آوری آب‌های سطحی منطقه 8 با  ...

حل مشکل کانال جمع آوری آب‌های سطحی منطقه 8 با ...

حل مشکل کانال جمع آوری آب‌های سطحی منطقه 8 با تخصیص اعتبار 25 میلیاردتومانی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، بتول گندمی در حاشیه بازدید اعضای کمیته نظارتی منطقه 8 از پروژه‌های عمرانی سطح منطقه، اظهارکرد: محوریت پروژه‌های درحال اجرا، رفع دغدغه‌های شهروندان ساکن در این منطقه است.

وی با بیان اینکه هرساله در فصل زمستان و بهار و با شدت گرفتن بارندگی‌ها، شهروندان از مشکل آبگرفتگی و جاری شدن سیلاب‌ها رنج می‌بردند، گفت: برهمین اساس، 25 میلیاردتومان برای اجرای 3 کانال ثامن، زکریا و چشمه پونه اعتبار تخصیص یافت و بدون شک اجرا و بهره‌برداری از آنها بخش عمده‌ای‌ از دغدغه‌ها را برطرف می‌کند.

گندمی در ادامه افزود: کار به موقع، خوب و درستی درحال اجراست که امیدواریم هرچه زودتر تکمیل و به بهره برداری برسد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: پارک بسیار خاصی در منطقه 8 تحت عنوان پارک آبشار درحال اجراست که از ویژگی‌های خاصی برخوردار است؛ امیدواریم تا پایان سال و بهار 1400 به بهره‌برداری برسد و شهروندان از ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن، از جمله چشم‌انداز زیبای آن بهره ببرند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد در بخش دیگری از صحبت‌های خود به بازدید از بافت‌های تاریخی منطقه اشاره کرد و گفت: بخش زیادی از بافت تاریخی مشهد در منطقه 8 قرار دارد. حفظ، مرمت و بازسازی این بافت‌ها جزو اولویت‌های شورای پنجم بوده که پیوسته به شهرداری تاکید کرده‌ایم.

گندمی با بیان اینکه براساس تاکیدات شورای شهر، اقدامات خوبی در بحث تملک و حفظ بناهای تاریخی انجام شده است، اظهارکرد: حفظ هویت تاریخی مشهد باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و برای ان برنامه‌ریزی شود؛ امر مهمی که نقص جدی بوده و نخبگان و شهروندان پیوسته از نبود توجه به بافت و بناهای تاریخی گلایه داشتند.

وی در ادامه با اشاره به بسته تشویقی مرمت و بازسازی بناهای تاریخی، گفت: گر چه این مصوبه قانونی موجب کاهش درآمدی شهرداری می‌شود ولی اولویت ما حفظ و نگهداری بافت‌های تاریخی است و از کسب درآمد برای ما با اهمیت‌تر است.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات