رفع مشکل قطع لحظه ای پله برقی و آسانسورهای خطوط قطارشهری/ تکمیل آنتن ...
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، وحید مبین مقدم در حاشیه جلسه نهضت پاسخگویی که به منظور جوابگویی مستقیم به تماس های مردمی با ۱۳۷ برگزار شد، اظهار کرد: پر تکرار ترین درخواست شهروندان در تماس با مرکز۱۳۷، کاهش سرفاصله زمانی قطارها در خط یک است.
وی افزود: در حال حاضر، با به کارگیری همه ناوگان ها بعد از شیوع ویروس کرونا به دلیل عدم ایجاد ازدحام مسافر در واگن ها، سرفاصله زمانی رسیدن قطار ها به ایستگاه در خط یک قطار شهری، چهار تا هفت دقیقه و خط دو قطار شهری، ۱۰ دقیقه است.
مدیر عامل شرکت بهره برداری قطار شهری شهرداری مشهد بیان کرد: امکان کاهش سرفاصله زمانی، با ناوگان فعلی وجود ندارد زیرا خط یک قطار شهری برای ۱۴۰ واگن طراحی شده است اما اکنون ۶۰ واگن در این خط به خدمت رسانی مشغول هستند، به دلیل تحریم ها، امکان تامین واگن از خارج فراهم نشد لذا پس از تامین اعتبار و کسب مجوز خرید، یک سازنده داخلی پیشنهاد ساخت واگن های مورد نیاز را برای ما ارسال کرده است که امیدواریم هر چه زودتر مراحل انعقاد قرارداد و آغاز ساخت ۶۰ واگن ها مورد نیاز خط یک آغاز شود.
ضدعفونی کامل ناوگان قطار شهری و ایستگاه ها در هر شبانه روز
مبین مقدم با اشاره به اینکه در خط دو قطار شهری مشکلی وجود نداشته و با وجود ظرفیت جابجایی روزانه ۲۰۰ هزار نفر، در حال حاضر ۳۰ هزار نفر جابجایی وجود دارد، خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مشکلات منعکس شده شهروندان به ۱۳۷، قطعی لحظه ای پله برقی و آسانسورهای خطوط قطارشهری بود که از حدود سه هفته آینده، با مستقر شده کارشناس فنی در هر ایستگاه، این مشکل حل می شود.
وی اضافه کرد: با شیوع ویروس کرونا، کارگاه تولید مواد ضدعفونی در شرکت بهره برداری قطار شهری راه اندازی شده است و در حال حاضر، علاوه بر ضد عفونی موردی، هر شب، کل ناوگان قطار شهری ضدعفونی اساسی می شود و ایستگاه ها نیز هر روز چند مرتبه برنامه ضدعفونی دارند.
رفع مشکل آنتن دهی و اینترنت اپراتورهای تلفن همراه در مسیر و ایستگاه های خطوط قطار شهری
مدیر عامل شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد با بیان این مطلب که پاسخگویی کارشناسان مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ باعث کاهش درخواست های مردمی قابل پیگیری در حوزه این شرکت شده است، اظهار کرد: در خط یک قطار شهری مشهد، مشکل آنتن دهی وجود ندارد اما مشکلاتی در آنتن دهی در خط دو وجود داشت که بر اساس هماهنگی های صورت گرفته با اپراتورها، این مشکل نیز حل شد و آنتن دهی و پوشش اینترنت اپراتورها در هر دو خط هم اکنون برقرار است.
هزار و ۸۷۷ تماس مرتبط با بهره برداری قطار شهری
در حاشیه این جلسه نهضت پاسخگویی، احمد رمضانی فرخد، سرپرست اداره ارتباطات مردمی شهرداری مشهد با اشاره به تماس هزار و ۸۷۷ شهروند در ۹ ماهه نخست سال جاری با ۱۳۷ در موضوعات مرتبط با شرکت بهره برداری قطار شهری، افزود: ۸۲ درصد این تماس ها یعنی یک هزار و ۵۳۹ تماس، توسط کارشناسان این مرکز به صورت آنی و در لحظه در تماس، پاسخگویی شده است و ۳۳۸ درخواست نیز برای پاسخگویی، ثبت و به مراجع مربوطه ارجاع شده است.
وی ادامه داد: خوشبختانه با تلاش های همکارانمان در شرکت بهره برداری قطار شهری، ۸۷ درصد درخواست های مردمی انجام شده و مشکلات شهروندان در این خصوص حل شده است.
نظرات