شهردار شهر میراث جهانی یزد:...

شهردار شهر میراث جهانی یزد نشست ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور، ماموریت جدید شهرداری یزد بعد از ثبت جهانی این شهر را ارتقای سطح زندگی مردم این شهر عنوان کرد و اظهار داشت: تحقق این مهم نیز نیازمند فراهم کردن حضور تمام مردم در شهر از ساکنان تا گردشگران است.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد – جمال الدین عزیزی با بیان اینکه در این خصوص اقدامات زیادی صورت گرفت که از مهمترین آنها بحث مناسب‌سازی شهر بود، تصریح کرد: اکنون، مناسب‌سازی شهرها دیگر یک انتخاب نیست بلکه یک الزام برای شهرهاست، چرا که حرکتی که اکنون شروع شده و مطالبه‌گری که در این خصوص وجود دارد، دیگر متوقف نخواهد شد و از طرفی این حرکت‌ها نتایج خوبی را در آینده به دنبال خواهد داشت.

شهردار یزد با اشاره به آغاز روند مناسب‌سازی مناسب‌سازی شهر یزد از شهریور ۱۳۹۷، نقطه عطف اقدامات متعددی که در این حوزه صورت گرفت را برگزاری جشنواره گردشگری معلولین به میزبانی این شهر در آذر ۱۳۹۸ ذکر کرد و گفت: خوشبختانه در اَمرداد ماه امسال نیز یزد به عنوان پایلوت شهر دسترس‌پذیر انتخاب شد.

وی در ادامه از جمله اقداماتی که به دنبال انتخاب یزد به عنوان پایلوت شهر دسترس‌پذیر صورت گرفت را مناسب‌سازی ناوگان شهری برای معلولان، پایانه‌های مسافربری و دسترس‌پذیری مناطق مختلف شهر، همچنین پایش ۹۰۰ کیلومتر از معابر شهر یزد و شناسایی اشکالات آنها ذکر کرد.

عزیزی با اشاره به طرح «هفت‌خوان» که امروز با حضور مسئولان افتتاح می‌شود، عنوان کرد: این طرح شامل مسیر رفت و برگشتی ۱۰ کیلومتری از میدان همافر تا مسجد جامع یزد و بالعکس با گذر از هفت تقاطع شهری است که هم‌اکنون برای تمام افراد جامعه مناسب‌سازی و بدون مانع شده است.

شهردار شهر میراث جهانی یزد با بیان اینکه طرح مذکور به نحوی تعریف شده که مناطق پنجگانه شهری یزد را شامل شده است، از نظارت مستقیم بر پایش، طراحی و اجرای طرح هفت‌خوان و تایید آن توسط معلولان خبر داد.

وی از تدوین برنامه جامعی برای مناسب‌سازی در شهر یزد خبر داد و گفت: در نظر داریم حدود ۳۳ کیلومتر معابر شهر را مناسب‌سازی کنیم این اقدام نیز شامل تمام مناطق شهر است.

عزیزی با تاکید بر اینکه مناسب‌سازی اقدامی کم هزینه ولی موثر در شهرهاست، ابراز کرد: اگر یک‌پنجم هزینه ساخت یک زیرگذر را به مناسب‌سازی اختصاص دهیم، انقلابی در مناسب‌سازی آن شهر را شاهد خواهیم بود.

شهردار یزد در پایان با ابراز امیدواری از تخصیص اعتبارات دولتی به این موضوع، پیشنهاد ایجاد ساختاری برای دبیرخانه یا ستاد مناسب‌سازی در شهرداری‌ها را ارائه کرد.

گزارش تصویری را از این لینک ببینید

لینک اصل خبر در سایت شهرداری یزد

    منبع خبر

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد یک شهرداری در شهر یزد می باشد

      نظرات