وبینار گسترش سواد آبی با محوریت کتاب انسان و محیط زیست با...

ظهر امروز سه شنبه نهم دی ماه ۱۳۹۹ براساس هماهنگی های صورت گرفته برای پیشبرد طرح سواد آبی در استان اردبیل، وبینار گسترش سواد آبی با محوریت کتاب انسان و محیط زیست با حضور رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل، معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای، معاون آموزشی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل و دبیران دبیرستانهای استان، برگزار گردید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل در این وبینار آموزشی که چارچوب طرح سواد آبی در استان اردبیل و موضوع محوری آموزش های امسال " ارزش آب با تاکید بر ابعاد اقتصادی" با دبیران کتاب انسان و محیط زیست در دبیرستان های استان اردبیل، مورد بحث و گفتگو قرار گرفت، گفت: استان اردبیل یکی از استانهای با بارش متوسط در سطح کشور است که میانگین بارش ها در آن حدود ۳۲۰ میلی متر است .

مهندس عباس جنگی مرنی محدود بودن میزان بارش های استان در کنار محدودیت ناهمگنی مکانی و زمانی بارش ها در سطح استان را یادآور شد و افزود: در کنار کاهش آمار بارندگی در سالهای اخیر در استان اردبیل، از لحاظ توزیع مکانی و همچنین زمان بارش ها نیز وضعیت یکنواختی نداریم و این مساله، مدیریت بهینه منابع آب محدود استان را ضروری تر می نماید .

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل با بیان اینکه خوشبختانه در پاییز امسال بارشهای خوبی در سطح استان اتفاق افتاده است، اظهار داشت: علی رغم این بارش ها باید در مدیریت مصرف آب و شیوه های مصرف در بخش های مختلف توجه داشته باشیم .

مهندس جنگی مرنی تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم و بپذیریم که در کشور محدودیت آب داریم و برعکس برخی مناطق و کشورها، ما به جای محدودیت زمین و خاک، با محدودیت آب مواجه هستیم .

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: در طرح سواد آبی باید تلاش کنیم در کنار همدیگر، نسبت افزایش آگاهی ها عمومی، فرهنگ سازی و ظرفیت سازی در جامعه و ارتقای سرمایه اجتماعی آب فعالیت موثر نماییم و محدودیت ها و ضعف ها را به نقاط قوت تبدیل کنیم و با هم اندیشی و ایجاد فضای تعامل بین افراد جامعه، تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم .

مهندس عباس جنگی مرنی در پایان خواستار تلاش مدیران و دبیران فرهیخته آموزش و پرورش برای انتقال مفاهیم پایه، اطلاعات و وضعیت منابع آب و همچنین انتقال پیام مدیریت بهینه منابع و صرفه جویی آب به دانش آموزان شد و افزود: باید خودمان را با شرایط آب و هوایی و کمبود بارش ها و محدودیت منابع آب در کشور تطبیق دهیم و بپذیریم که برای حفظ این میراث گرانبها باید تلاش نماییم .

در این وبینار معاون آموزشی اداره کل آموزش و پرورش استان نیز با اشاره به محدودیت های موجود آبی در استان و مسائل و چالش های اصلی موضوع آبی از آمادگی دبیران و معلمان استان برای ارائه راهکارهای مشارکت در نجات آب خبر داد .

در ادامه وبینار مهندس مریم حاتمی، کارشناس ارشد محیط زیست، در خصوص ارزش آب با تاکید بر ابعاد اقتصادی، به ارائه مطالب آموزشی پرداخت و نحوه تدریس این موضوع را ذیل فصل آب کتاب انسان و محیط زیست در دبیرستانها به تفصیل، مورد بحث و بررسی قرار داد .

مهدی زینلی، مدیر پروژه ملی اپلیکیشن سواد آبی، در خصوص ظرفیت های این اپلیکیشن و نحوه استفاده توسط دبیران و دانش آموز، مطالبی را ارائه نمود .

شایان ذکر است، این وبنیار در راستای طرح گسترش سواد آبی در سال تحصیلی 1400-1399 به همت شرکت آب منطقه ای استان اردبیل و با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان و سرگروه کتاب انسان و محیط زیست، برنامه ریزی و برگزار شد .

در پایان این نشست مجازی، پرسش هایی از سوی دبیران و اعضای حاضر در نشست مطرح گردید و کارشناسان شرکت آب منطقه ای اردبیل و کارشناسان تیم مشاور، به موارد مطروحه پاسخ دادند .

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات