اتمام عملیات نصب دریچه ها و تجهیزات هیدرومکانیکال سد مخزنی نم رود

مجری طرح سد نم رود از اتمام عملیات نصب دریچه ها و تجهیزات هیدرومکانیکال سد مخزنی نم رود خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، "عادل ساعدی" با بیان این مطلب اظهار کرد:  بر اساس برنامه زمانبندی پیش بینی شده، عملیات نصب دریچه های سرویس و اضطراری و سایر تجهیزات هیدرومکانیکال سد نم رود با تلورانس های در نظر گرفته شده در طراحی، در تونل تحتانی و شافت قائم سد نصب و مانور تست خشک دریچه ها با موفقیت انجام شد.

وی افزود: این دریچه ها از نوع کشویی (اسلاید گیت) و از جنس فولاد با آب بند برنزی بستر فولاد ضد زنگ و وزن آن ها با پوشش های مربوطه (کیسنگ ها) جمعا حدود ۱۹ تن بوده که قادر به تحمل ۱۶ بار فشار می باشند.

ساعدی همچنین اضافه کرد: تمامی مراحل طراحی، ساخت و نصب دریچه ها و متعلقات مربوطه از جمله جک های هیدرولیک با ظرفیت ۱۲۰ تن نیروی کششی، جرثقیل ها با ظرفیت ۷ تن، سیستم های هوادهی، ترنزیشن ها و تابلوهای برق مربوطه علی رغم تحریم های موجود، با استفاده از ظرفیت متخصصین و سازندگان معتبر داخلی اجرایی گردید.

مجری طرح سد نم رود در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به آبگیری مخزن سد، دریچه ها و تجهیزات مذکور به دلیل وجود جریان آب در داخل تونل با تمهیدات ویژه نصب و تمامی کنترل های لازم توسط بازرسی فنی کارفرما انجام و مورد تایید قرار گرفته است.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای تهران

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای تهران

    شركت آب منطقه‌ای تهران یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات