همت مضاعف مدیریت شهری برای ساماندهی کارتن ‌خواب ‌ها

همت مضاعف مدیریت شهری برای ساماندهی کارتن ‌خواب ‌ها

همت مضاعف مدیریت شهری برای ساماندهی کارتن ‌خواب ‌ها

به گزارش پایگاه اطلاع ‌رسانی سازمان پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمد حسین ودیعی در بازدید از گرمخانه‌‌ های شهرداری، اظهار کرد: براساس قانون شهرداری ‌ها، یکی از وظایف و ماموریت‌ های ما احداث گرمخانه برای در راه ماندگان و افراد بی ‌سرپناه است.
وی افزود: اما در این قانون تنها تکلیفی که بر عهده شهرداری ‌ها گذاشته شده، موضوع احداث گرمخانه ها است و اداره آن برعهده نهادهای متولی دیگر است. اما شهرداری مشهد فراتر از وظایف قانونی خود با همتی مضاعف، در راستای جذب میزان مشارکت خیرین‌، تشکل‌ های مردم ‌نهاد و... گام برداشته است.
عضو شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: در این راستا با همکاری و هماهنگی کمیسیون ‌های شورای اسلامی شهر، مبالغ قابل توجهی برای احداث گرمخانه در مناطق کم برخوردار تخصیص داده شد. همچنین در بودجه امسال راه‌اندازی ۱۰ گرمخانه پیش بینی شده بود که تاکنون هشت گرمخانه راه‌اندازی و تجهیز شده و دو گرمخانه دیگر به زودی مورد استفاده و بهره‌برداری قرار خواهد گرفت. این تعداد افزون بر ظرفیتی است که در خانه سبز وجود دارد.
ودیعی با اشاره به اختصاص ۱۰ میلیاردی برای تکمیل اردوگاه نگهداری از معتادان متجاهر در حسن آباد، خاطرنشان کرد: بیش از ۱۰ میلیارد برای تکمیل این اردوگاه تخصیص یافته کم با همکاری نهاد های ذی ربط درحال انجام است به زودی به مرحله بهره‌ برداری می‌ رسد.
وی به لزوم همکاری بیشتر نهادهای متولی در حوزه ساماندهی آسیب‌ های اجتماعی تاکید و اضافه کرد: از خیرین، فعالان اجتماعی و دست‌اندرکاران دعوت می ‌کنم برای حل مشکلات این افراد که عمده آن را عدم اشتغال و کسب درآمد تشکیل می‌دهند، پای کار بیایند و با ایجاد اشتغال و راه‌اندازی زمینه‌های مناسب برای کسب و کار در کاهش این چرخه آسیب نقش ایفا کنند.
ودیعی در پایان گفت: هم‌اکنون ۱۳ ون برای انتقال کارتن ‌خواب ها به گرمخانه‌ها آماده شده و از شهروندان تقاضا داریم در صورت مشاهده این افراد با سامانه ۱۳۷ ارتباط برقرار کنند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات