دلایل ۶ گانه کاهش ۴۲ درصدی هزینه تولید در پسکرانه بندر شهیدرجایی/ اولویت صنایع معدنی، فولادی و پتروشیمی در پروژه ۲۴۰۰ هکتاری/ ارائه گاز ارزان قیمت از خط لوله صلح به تولیدکنندگان و صنعتگران متقاضی/ حضور در محدوده گمرکی، نزدیکی به اسکله و صفر شدن هزینه حمل و نقل؛ مزیتهای فوقالعاده پسکرانه بندر شهیدرجایی
، سعید عظیمی درباره تفاهمنامه سرمایهگذاری در اراضی ۲۴۰۰ هکتاری بندر شهید رجایی به ارزش ۱۰۰ هزار میلیارد ریال و ۸۰۰ میلیون یورو که چهارم آذرماه سال جاری با حضور وزیر راه و شهرسازی امضاء شد، اظهار کرد: برای رقابت با بنادر منطقه باید به ایجاد شهرکهای صنعتی در پسکرانه بنادر توجه جدی داشته باشیم و بدانیم که عمده شهرکهای صنعتی دنیا در پسکرانه بنادر و به ویژه بنادر خلیج فارس احداث شده است، بدین جهت ضرورت دارد ما نیز نسبت به این روند و منافع حاصل از آن دقت کنیم. به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، مجری طرح ۲۴۰۰ هکتاری بندر شهید رجایی، افزود: در راستای تحقق اهداف یاد شده ضرورت دارد، پسکرانه بنادر شمالی و جنوبی کشور راه اندازی شوند و از صنایع برای فعالیت در این پسکرانهها دعوت به عمل آوریم، چرا که بزرگترین شهرکهای صنعتی دنیا در سواحل خلیج فارس ایجاد شدهاند و قطعا چنین اتفاقی ...
متن کامل خبر در سایت پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی
نظرات