همزمان با پایداری هوا، تخریب 11 حلقه چاه غیر مجاز تولید زغال در نجف آباد

همزمان با پایداری هوا، تخریب 11 حلقه چاه غیر مجاز تولید زغال در نجف آباد

همزمان با پایداری هوا، تخریب 11 حلقه چاه غیر مجاز تولید زغال در نجف آباد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نجف آباد از تخریب 11 حلقه چاه غیر مجاز تولید زغال همزمان با پایداری هوا در این شهرستان خبر داد .

به گزارش«پارما» محمد محمدی در این باره اظهار داشت: همزمان با پایداری هوا و انباشت آلاینده های جو، در اجرای مصوبات اخیر کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوا ، پایش های محیط زیست از واحدهای صنعتی تشدید یافته و با واحد های آلاینده برابر قانون برخورد شد.

وی گفت: در این راستا پایش مشترک با دادستان شهرستان نجف آباد، 11حلقه چاه غیر مجاز تولید زغال نجف آباد به سبب آلوده کردن هوا محیط زیست منطقه حکم تخریب صادر شد.

وی گفت: در پی اعتراض و شکایات متعدد مردمی مبنی بر آلودگی هوا به دلیل فعالیت کارگاه های تولید زغال در محدوده نجف آباد و صدور اخطارهای مکرر زیست محیطی به مالکان مربوطه و توجه نکردن آنان با حکم مراجع قضایی دستور تخریب این چاه ها صادر و اجرا شد .

وی گفت: چاه های یاد شده فاقد مجوز بوده که در آن به روش سنتی اقدام به سوزاندن چوب می کردند .

تولید کنندگان غیر مجاز زغال علاوه بر آلایندگی هوا به دلیل استفاده غیر قانونی از منابع چوب برداشت شده از ذخایر جنگلی و منابع طبیعی ، به طبیعت کشور هم خسارت وارد می کنند .

بر اساس استانداردهای محیط زیست، صاحبان واحدهای صنعتی و خدماتی موظف به رعایت و کاهش آلایندگی واحدهای خود هستند در غیراین صورت، واحد آنها تا رفع کامل آلایندگی پلمب می شود .

طبق ماده 688 قانون مجازات اسلامی، هر اقدامی که تهدید علیه بهداشت عمومی و موجب آلودگی محیط زیست شناخته شود، ممنوع است.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات