ورود جدی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی اصفهان به مباحث محیط زیست

ورود جدی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی اصفهان به مباحث محیط زیست

به گزارش «پارما» به منظور بررسی  راهکارهای برون‌رفت از وضعیت آلودگی هوا در اصفهان، شامگاه روز شنبه مورخ ۲۰دی ماه ۱۳۹۹ نشست مشترک زیست محیطی اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی استان تشکیل شد.


در این نشست که با حضور ایرج حشمتی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان و همراهان وی، مسعود گلشیرازی،بهزاد سبحانی وحمیدرضا قلمکاری رئیس و نایب رئیس اول و دوم اتاق بازرگانی و سایر اعضای هیات رئیسه و همچنین هیات نمایندگان اتاق بازرگانی استان تشکیل شد، گزارش مبسوطی از وضعیت کیفی هوای اصفهان، علل مختلف بروز این پدیده و راه های برون رفت از معضل پیچیده آلودگی هوای اصفهان توسط مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مطرح شد.


در این نشست زیست محیطی پس از تبادل نظر و بررسی پیشنهادهای حاضران، مقرر شد اتاق بازرگانی استان در راستای مسئولیت اجتماعی خود نسبت به محیط زیست، فعالیت های زیست محیطی فرهنگی و حمایتی خود را از طریق تشکیل کارگروه ویژه محیط زیست و مسئولیت اجتماعی به ریاست مجتبی کاروان انجام دهد و پیشنهاد های کاربردی مورد تصویب این کارگروه در محورهای مختلف فنی و فرهنگی با جلب مشارکت اجتماعی اعضای اتاق بازرگانی اصفهان عملیاتی شود. در این کارگروه نمایندگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان نیز حضور خواهند داشت.


شایان ذکر است اتاق بازرگانی اصفهان با ۸۰ سال پیشینه از باسابقه‌ترین اتاق‌های بازرگانی کشور به شمار می رود و ورود جدی این نهاد اقتصادی به مباحث محیط زیست علاوه بر سرعت بخشیدن برای نیل به اهداف کلان اقتصادی و اتاق می‌تواند به عنوان کامل کننده  دو رکن دیگر توسعه پایدار در سطح استان عمل کند. ارکان توسعه پایدار شامل: محیط‌زیست، اقتصاد و اجتماع است که با در نظر گرفتن هریک از این ارکان، توسعه پایدار در جامعه محقق خواهد شد.

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات