جلسه کمیسیون عمران و توسعه شهری رشت برگزار شد؛ مذاکره برای تعمیر ساختمان دانشرا رشت

جلسه کمیسیون عمران و توسعه شهری رشت برگزار شد؛ مذاکره برای تعمیر ساختمان دانشرا رشت

جلسه کمیسیون عمران و توسعه شهری رشت برگزار شد؛ مذاکره برای تعمیر ساختمان دانشرا رشت
.
امیر حسین علوی رییس کمیسیون عمران و توسعه شهری رشت ضمن بررسی بلوک به بلوک مناطق شهری رشت برای بحث عوارض شهری و دریافت گزارش و قیمت ها از مدیران مربوط شهرداری رشت خواهان آماده شدن سریعتر این مورد بررسی برای صحن علنی رشت شد.
رییس کمیسیون عمران و توسعه شهری اما در این جلسه میزبان معاون ولی جهانی معاون سازمان میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی گیلان بود که به همراه آقای قطب زاده که احیا کننده مناره گلدسته ساغریسازان است بود.
امیر حسین علوی خواستار تعامل و برآورد هزینه و بررسی روند قانونی کار برای مرمت سقف دانشسرا رشت شد.
وی اذعان داشت مکاتبه ای با رییس شورا و شهردار رشت صورت پذیرد و هرچه سریعتر در این زمینه تصمیم گیری شود و همچنین میراث با نامه ای اعلام نماید که در این مهم به چه میزان و چگونه مشارکت می نماید.
محمدحسن عاقل منش دغدغه مدرسه رشیدیه یا دانشسرا رشت امری مهم برای اعضا شورا و گروه های مردم نهاد دانشست و آقای قطب زاده را از دوستان و عزیزانی دانست قبول زحمت کرده اند تا سقف ساختمان را با دو پیشنهاد مرمت نمایند.
بهراد ذاکری عضو شورای اسلامی شهر رشت خرید دانشسرا رشت را امر مهمی دانست که توسط سه کمیسیون شورای اسلامی شهر رشت بررسی شده است و نامه ای هم برای معاون رییس جمهور برای خریداری و کمک به انجام آن زده شده است اما در مورد تعمیرات گفت که منع قانونی برای تعمیر ملک خصوصی دیگران وجود دارد که باید بررسی شود.
ولی جهانی معاون سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گیلان گفت ساختمان دانشسرا اولین دانشسرا ثبت شده کشور است که متاسفانه سقفش آسیب دیده است.
ولی جهانی در مورد آقای قطب زاده گفت که ایشان علاوه بر گلدسته رشت ، مسجد مستوفی و مسجد صفی و مسجد اردبیلی را مرمت کرده اند که برای ایشان تقاضای گرید مرمت هم ازسازمان برنامه و بودجه شده است.
دو پیشنهاد مشخص در مورد ساختمان دانشسرا داشته اند. ضمن اینکه خودشان هم خواهان خرید دانشسرا هستند اما دو پیشنهاد هم داشته اند.
1. سقف دانشسرا را مرمت نمایند و به میزان مرمت ازشهرداری تخفیف و بخشودگی در بخش ساخت و ساز خودشان بگیرند.
2. اینکه تعمیر سقف ساختمان را با تفاهم نامه ای همراه با شهرداری و میراث و مالک انجام داده و سال دیگر پول خود را دریافت نمایند.
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر رشت

    منبع خبر

    شورای شهر رشت

    شورای شهر رشت یک شورای شهر در شهر رشت می باشد

      نظرات