بازآفرینی محله آبکوه در گرو همکاری نهادهای مختلف  ...

بازآفرینی محله آبکوه در گرو همکاری نهادهای مختلف ...

بازآفرینی محله آبکوه در گرو همکاری نهادهای مختلف است/تاکید شورا بر حمایت و همراهی از معیشت شهروندان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، حمیدرضا موحدی زاده گفت: از جمله اهداف تاسیس و فعال سازی دفاتر تسهیلگری و توسعه محله در محلات هدف بازآفرینی و ناکارآمد شهر مشهد، ساماندهی شرایط زیستی در همه امور شهرسازی، اجتماعی، فرهنگی و عمرانی بوده که در این راستا مدیریت شهری تلاش و تمرکز فراوانی را به کار بسته است. محله آبکوه نیز یکی از مهم ترین محلات هدف بازآفرینی به شمار می رود که دفتر تسهیلگری آن با برنامه‌های متعددی فعال شده و در حال مطالعات و رایزنی های لازم است.

به گفته وی، آنچه در محله آبکوه و امور مربوط به بازآفرینی این محله نمود بیشتری دارد انبوه مسائل و چالش های حقوقی است که حل و فصل آنها تنها توسط شهرداری ممکن نیست و نهادهای متعددی از جمله آستان قدس، اداره کل اوقاف و دیگر نهادها در این موضوع ذی‌مدخل و دارای مسئولیت هستند. لذا باید در قالب گفتمان و ارتباطات سازمانی به درک مشترک و کارآمدی برای حل مشکلات محله آبکوه برسیم و یکی از مهمترین ماموریت های دفتر تسهیلگری محله آبکوه همین موضوع است.

نایب رییس شورای شهر مشهد ادامه داد: در خصوص پرونده های مطرح شده در کمیته های نظارتی از جمله کمیته نظارتی شهرداری منطقه یک نکته‌ای که حائز اهمیت است عدم اقدام به موقع شهروندان و کسبه برای تسویه بدهی‌های خود و حقوق شهرداری بوده است. مدیریت شهری و شورای شهر مشهد توجه و اهتمام ویژه ای برای حمایت های لازم از همه شهروندان به ویژه فعالین کسب و کار های شهری به خرج داده‌اند تا با امکانات مختلف قانونی شرایط تخفیف و تسهیل در پرداخت بدهی های دوره ای ایشان فراهم شود،

موحدی‌زاده ادامه داد: برخی از شهروندان و کسبه یا به دلیل عدم اطلاع از اخبار و مصوبات شورا یا به دلیل کم‌توجهی به این موضوع اقدام به موقع برای پرداخت مطالبات خود و استفاده از شرایط و تسهیلات مصوب را به انجام نرسانده و در ضوابط ادواری با افزایش نرخ‌های محاسبه عوارض مواجه شده‌اند که همین موضوع برای برخی از آنها ایجاد مشکل کرده و ازاین‌رو به ارائه درخواست به کمیته نظارتی آورده‌اند.

وی افزود: با این حال این درخواست ها نیز در کمیته نظارتی مورد توجه قرار گرفته و تا حد ممکن با ارائه تخفیف، معافیت و یا تقسیط بدهی ها درصدد رفع مشکل شهروندان کوشش کردیم. به ویژه در مواردی که تشخیص داده شد عدم اطلاع رسانی به موقع یا شفاف سازی از جانب شهرداری سبب مشکل شده است موضوع را منوط به بررسی و کارشناسی بیشتر کردیم.


به گفته وی، بخش دیگری از درخواست‌ها در این منطقه، مربوط به کسب و کارهایی بود که متاثر از شرایط شیوع بیماری کرونا دچار رکود شده و در عمل به تعهدات خود مشکل داشتند و برای این گروه نیز تا حد اختیارات کمیته نظارتی تلاش کردیم شرایط پرداخت عوارض و حقوق شهرداری و یا حتی بخشودگی و معافیت اعمال شود.
به هر حال نهایت سعی ما بر آن بود در شرایط سخت اقتصادی امروز که کرونا بر سختی آن افزوده است از دغدغه شهروندان تا حد ممکن کاسته و نگرانی ایشان را بابت بدهی ها و تعهدات ایشان کمتر کنیم.

نایب رئیس شورای شهر مشهد با اشازه به آغاز تخفیف پایان سال شهرداری، گفت: مصوبه اخیر شورای شهر مبنی بر ارائه تخفیف ۲۴ درصدی به پرداخت نقدی جرائم و بدهی های معوق یا اخذ پروانه‌های جدید، به مناسبت دهه فجر صادر شده و از ۲۲ دی ماه به مدت یک ماه اجرا خواهد شد که فرصت بسیار مناسبی است برای شهروندان است تا بتوانند برای رفع بخشی از تعهدات مالی خود به شهرداری اقدام کنند.


موحدی زاده اضافه کرد: در سال گذشته نیز شورا با توجه به سختی شرایط اقتصادی متاثر از کرونا افزایش نرخ عوارض شهری را تا سه نوبت به تعویق انداخت و از تمام ابزارهای اطلاع‌رسانی خود برای اعلام عمومی و استفاده تعداد بیشتری از شهروندان بهره برد تا حداکثر ممکن از شهروندان و کسبه بتوانند از این فرصت برای تسویه بدهی های خود با نرخ های گذشته استفاده کرده و احیاناً سختی کمتری را تحمل کنند.


وی تاکید کرد: بهتر است رسانه‌های ارتباط جمعی به ویژه رسانه‌های عمومی که در ارتباط بیشتری با مردم هستند از جمله صدا و سیما در اموری که مربوط به منافع عمومی شده و یا برای بخش قالبی از مردم مهم است بیشتر در کنار شورا و شهرداری مشهد بوده و این امور را به عنوان مردم اطلاع رسانی کنند.


لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات