کارخانه‌ نوآوری، عرصه‌ای برای ارائه خدمات بهتر و  ...

کارخانه‌ نوآوری، عرصه‌ای برای ارائه خدمات بهتر و ...

کارخانه‌ نوآوری، عرصه‌ای برای ارائه خدمات بهتر و مطلوب‌تر به شهروندان

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، احمد نوروزی در حاشیه بازدید از کارخانه نوآوری مشهد با بیان به منظور اداره بهتر شهرها نیازمند بهره‌گیری از فکرها و ایده‌های نو و جدید هستیم، اظهارکرد: در سطح دنیا و شهرهای توسعه‌یافته بسیاری از مسائل همچون نحوه خدمات‌رسانی، نوع خدمات و شیوه ارائه آنها هرروز تغییر می‌کند؛ لذا نوآوری به منظور ارائه خدمات بهتر، جدیدتر، افزایش کارایی و اثربخشی و کاهش‌هزینه‌ها و تبعات زیست‌محیطی باید مورد استفاده قرار گیرد.

وی در ادامه گفت: کارخانه نوآوری بستری است تا هر شخصی، با ایده و فکر و برنامه‌اش که برای شهر مفید است، در این فضا حضور یابد و تفکر و ایده خود را پرورش دهد تا از مرحله ایده فراتر برود و وارد فاز اجرا شود.

نوروزی با بیان اینکه کارخانه نوآوری مشهد فضای مناسبی برای فعالیت استارتاپ‌ها و نیروهای خلاق و خوش‌فکر است، افزود: بسیاری از مواقع، ایده‌های مختلف و متعددی مطرح می‌شوند ولی باید روی تحقق‌پذیری آنها کار شود که رسالت کارخانه نوآوری همین مهم است.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورای شهر مشهد در ادامه به تشریح ارزیابی‌های خود از کارخانه نوآوری، به حیث نرم‌افزاری و سخت‌افزاری پرداخت و تصریح کرد: از بعد نرم‌افزاری، برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام شده و توافق ارزشمندی بین شهرداری مشهد، دانشگاه فردوسی و پارک علم و فناوری، به‌عنوان 3 قطب فعال در بحث پژوهش و نوآوری، شکل گرفته است.

نوروزی همچنین درخصوص زیرساخت‌های سخت‌افزاری و فیزیکی نیز گفت: کارهای این بخش نیز همچون تقسیم‌بندی فضا و پیش‌بینی فضاهای مختلف ویژه گفتگو، تبادل‌نظر، کارهای گروهی و فردی، سالن اجتماعات، دیتا سنتر و تامین زیرساخت‌های مورد نیاز برای افراد خلاق و ...، اقدامات قابل تحسینی است که مجموعه‌ها میتوانند از آن بهره ببرند.

وی با اشاره به شرکت 270 مجموعه برای فعالیت در این مجموعه، افزود: فضای کارخانه نوآوری مکانی ویژه نیروهای خلاق شهر و باهدف ارائه خدمات بهتر به شهروندان است.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات