نتیجه بررسی قانون جامع شهرسازی و معماری کشور پیگیری شود

نتیجه بررسی قانون جامع شهرسازی و معماری کشور پیگیری شود


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، مهندس جواد بهادری در نشست تخصصی با معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی کشور افزود: توجه جدی به موارد طراحی شهری و کیفیت محیط شهری در طرح های توسعه شهری، شرح خدمات و رویکرد جدید در تهیه طرحهای جامع شهری ضروری است.
وی در این جلسه به موضوعات خاص کلانشهر شیراز شامل مسائل مربوط به حریم اسکان غیر رسمی، تعیین تکلیف سکونتگاه گویم در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، گود گویم، بافت تاریخی فرهنگی شیراز و موانع بازدارنده توسعه در این منطقه نیز اشاره کرد.
دکتر مالواجرد معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی نیز در این جلسه با بیان اینکه نوع ساخت و ساز و ضوابط حاکم بر بافت فرسوده شهری می بایست متفاوت تر از سایر پهنه های شهر باشد، بر نقش تقویت شهرداری‌های کلانشهرها در کمیته سیما و منظر شهری تاکید کرد.
براساس این گزارش، نشستی تخصصی معاونین شهرسازی و معماری شهرداری های کلانشهرهای شیراز، اصفهان، قم، کرج و اهواز با خانم دکتر صادق مالواجرد معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی برگزار شد و مسائل و مشکلات کلان شهرها در حوزه شهرسازی و معماری مطرح و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات