امضای تفاهم نامه همکاری شرکت آب منطقه ای سمنان با اداره کل...

امضای تفاهم نامه همکاری شرکت آب منطقه ای سمنان با اداره کل...

در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه آب و تاسیسات آب و فاضلاب تفاهم نامه همکاری شرکت آب منطقه ای سمنان با اداره کل آموزش و پرورش این استان در راستای گسترش سواد آبی در میان دانش آموزان امضا شد.

محمد دستورانی مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در نشست امضای تفاهم نامه گسترش سواد آبی استان سمنان  گفت : مدیریت خوب  مصرف آب از میوه‌های شیرین داناب و داناب ریشه مدیریت مصرف بهینه آب است و بر همین اساس کتاب انسان و محیط زیست تدوین شد.

وی افزود: ما در قالب طرح داناب طی ۱۱ سال گذشته  ۲۸ هزار دانش‌آموز را تحت پوشش قرار دادیم و ایستگاه دوازدهم را با قدرت بیشتری ادامه خواهیم داد.
وی یادآور شد: از کلیه دست اندرکاران طرح داناب در سطح ملی و استانی کمال تشکر را دارم و این مسیر را با شتاب و دقت بیشتری ادامه می‌دهیم تا فرهنگسازی و اطلاع رسانی و تشویق دانش آموزان را در این مسیر داشته باشیم.

ایرج حیدریان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان در ادامه این نشست گفت: با توجه به شرایط تغییر اقلیم میانگین بارندگی در این استان به حدود ۱۲۰ میلیمتر رسیده و ۹۵ درصد وسعت استان تحت پوشش حوزه آبریز مرکزی قرار دارد که حوزه ای خشک محسوب می شود.

وی افزود: افزایش آگاهی دانش آموزان از حدود ۱۲ سال پیش آغاز شد و این اقدامات تاثیر بسزایی در افزایش آگاهی عمومی و ایجاد سرمایه اجتماعی داشته است.
وی ادامه داد: گذشتگان خودشان را با شرایط کم آبی استان وفق داده بودند اما افزایش جمعیت در استان باعث شد که فشار بر منابع زیرزمینی افزایش یافته به نحوی که اکنون سالانه ۶۰ سانتی متر افت در منابع آب زیرزمینی به وجود آمده است.
حیدریان ادامه داد: اقدامات خوبی در بخش احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی انجام شده از آن جمله می‌توان به نصب کنتورهای هوشمند بر روی چاه‌های مجاز اشاره کرد.
وی تصریح کرد: حدود ۹۰ درصد چاه‌ها در استان سمنان به کنتور هوشمند مجهز شده در حالی که متوسط کشوری این اقدام حدود ۲۵ درصد است.
وی خاطرنشان کرد امیدواریم امضای این تفاهمنامه همکاری‌های میان شرکت آب منطقه ای  و اداره کل آموزش و پرورش سمنان بیش از پیش گسترش یابد و گام بزرگی در جهت افزایش سواد آبی دانش‌آموزان برداشته شود.
عبدالله اسکویی مدیرکل روابط عمومی شرکت مدیریت منابع آب ایران در نشست امضای تفاهم نامه گسترش سواد آبی استان سمنان گفت: امسال به دوازدهمین سال اجرای طرح دانش آموزی نجات آب وارد شده‌ایم و ما سعی کردیم که این طرح را سال به سال بهتر از سال های گذشته ادامه دهیم که اکنون به نقطه خوبی رسیده‌ایم.
وی افزود: اخیراً تفاهم نامه همکاری میان وزارت آموزش و پرورش و وزارت نیرو  به امضا رسید که این می‌تواند جزو اسناد بالادستی قرار گرفته و معیاری برای تبادل تفاهم نامه همکاری مشترک در استان ها قرار گیرد.
وی با بیان اینکه شرکت آب منطقه ای سمنان در طرح تعادل بخشی جزو استان‌های برتر بوده و در طرح سواد آبی نیز جزو ۶ استان نخست قرار دارد،تصریح کرد: اگر استان سمنان در زمینه اجرای طرح داناب و گسترش سواد آبی موفق بوده به دلیل همکاری آموزش و پرورش این استان است و آموزش و پرورش سهم بسزایی در این موفقیت داشته است.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات