نمایشگاه‌های صنعت آب و برق، ویترین فناوری‌های این صنعت است

نمایشگاه‌های صنعت آب و برق، ویترین فناوری‌های این صنعت است

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "هاشم امینی" در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق و شانزدهمین نمایشگاه آب و تاسیسات آب و فاضلاب اظهار کرد: امسال به‌رغم وجود محدودیت‌های ناشی از بیماری کرونا، خوشبختانه برگزاری نمایشگاه با حفظ پروتکل‌های بهداشتی، اتفاق خوبی در حوزه وزارت نیرو، شاخه‌های مرتبط با این صنعت، تولید کننده‌ها و پیمانکاران صنعت آب و برق در کشور است.
وی با اشاره به تجربه خود در بازدید و ارزیابی از نمایشگاه‌های مختلف این صنعت، اضافه کرد: حضور صنعتگران و تولیدکنندگان در یک بازه زمانی دو سال یکبار در یک مکان خاص برای به‌ نمایش گذاشتن محصولات و خدمات خود می‌تواند بستر لازم را برای عرضه و مقایسه با سایر شرکت‌ها را فراهم کند و زمینه‌ساز بهره‌مندی از تجربیات شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان ادامه داد: در این نمایشگاه‌ها مدیران، معاونان و مشاوران هم با یافته‌های جدید صنعت آب و برق آشنا می‌شوند و هم به جهت وجود ارتباط زنجیره تولید کنندگان و خریداران که باهم پیدا می‌کنند، می‌توانند تحقیقات و پیشرفت‌های این صنعت را مشاهده و از آنها استفاده کنند.
وی خاطرنشان‌ کرد: معتقدم این نمایشگاه‌ها به عنوان یک ویترین می‌تواند بخشی از فناوری‌ها و اقدامات موثر در صنعت آب و برق را به شرکت‌های دیگر انتقال دهد و برگزاری معتدد این اتفاق خوب می‌تواند باعث به وجود آوردن یک رقابت سالم در جهت پیشرفت و توسعه این صنعت باشد.
به گفته امینی برگزاری نمایشگاه‌های این چنینی در توسعه، ارتقا، پویایی و غنا بخشیدن به حوزه صنعت آب و برق تاثیر بسیاری داشته و همچنین مکانی برای مدیران و کارشناسان این صنعت است تا بتوانند از این ظرفیت استفاده لازم را ببرند.
مدیرعامل آبفای اصفهان در خصوص قانون حمایت از تولیدات داخلی گفت: این قانون اخیرا به‌عنوان یکی از  قوانین بالادستی در داخل کشور به سمت عملیاتی شدن حرکت می‌کند. در همین راستا سامانه‌ای تعریف شده تا در خرید مصالح آب و فاضلاب استفاده ‌شود. بیش از ۹۰ درصد نیاز برق صنعت در داخل کشور تولید می‌شود ولی بخشی از امکانات به‌خصوص در حوزه‌های تله‌متری و تله‌کنتور و بخشی از تجهیزات تصفیه‌خانه‌ها تولید خارج است.
وی افزود: این نمایشگاه فرصتی برای شرکت‌های دانش‌بنیان است که بتوانند کالاها و خدمات نوآور خود را که برای اولین بار ارائه می‌شود به نمایش بگذارند و نسبت به تولید بخشی از این‌ها تلاش مضاعف کنند.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات