مشارکت مردم، کلید حل اختلافات است

مشارکت مردم، کلید حل اختلافات است

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری قزوین، قاسمی در ادامه به لزوم اجرای طرح طلایه داران صلح و سازش اشاره کرد و گفت: در دوره جدید ریاست قوه قضاییه در بُعد صلح و سازش کارهای بسیار بیشتری انجام شده است و در راستای همین‌اقدامات با پیشنهاد حجت الاسلام والمسلمین قدرتی رئیس کل دادگستری استان قزوین طرح طلایه داران‌صلح و سازش مطرح و مورد تایید رئیس محترم قوه قضا حضرت آیت اله رئیسی قرار گرفت. اجرای این طرح علاوه بر کاهش ورود پرونده به مراجع قضایی سبب کاهش هزینه‌های دادرسی می شود و همچنین موجب گسترش فرهنگ صلح و سازش در میان تمامی اقشار جامعه خواهد شد.

دادستان مرکز استان افزود: ضمن اجرای این طرح با تشکیل گروه‌های  صلح و سازش در ادارات، نهادها و... تلاش می‌کنیم هر اختلافی که مطرح می‌شود بر اساس موضوع به شورای همان نهاد ارجاع دهیم تا با رویکرد سازش کارانه به صلح منجر شود.

قاسمی ادامه داد: با توجه به اینکه شهرداری قزوین خواسته یا ناخواسته مراجعات زیادی به شعب دارد آغاز به کار شعبه طلایه داران در شهرداری قزوین می تواند بسیاری از مراجعات و پرونده های ورودی به محاکم را کاهش داده و دادگستری بتواند با فراق بال بیشتری به موضوعات مهم تر و اصلی خود بپردازد زیرا نگاه قانونگذار نیز در سالهای گذشته با کاهش مجازات حبس رویکرد صلح و سازشی بوده است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری قزوین

    منبع خبر

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین یک شهرداری در شهر قزوین می باشد

      نظرات