تفاهم‌نامه مشترک شرکت مدیریت منابع آب ایران و جهاد دانشگاهی دانشگاه تهران امضا شد

تفاهم‌نامه مشترک شرکت مدیریت منابع آب ایران و جهاد دانشگاهی دانشگاه تهران امضا شد

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)‌، اهداف این تفاهم‌نامه شامل همکاری مشترک در تهیه سرفصل دوره‌های آموزشی گردشگری آب و برگزاری آنها، انجام مطالعات امکان‌سنجی طرح‌های گردشگری در حریم منابع آب تحت مدیریت شرکت‌های تابعه شرکت مدیریت منابع آب ایران و تهیه و انتشار مستندات لازم است.
"محمد آهویی" مدیرکل دفتر بررسی‌های اقتصادی، تعرفه و خصوصی‌سازی شرکت مدیریت منابع آب ایران در ابتدای این نشست با اشاره به چالش‌های پیش رو در زمینه توسعه و تقویت گردشگری آب و اقدامات انجام شده اظهار کرد: به منظور رفع این چالش‌ها، همکاری مشترک با سازمان جهاد دانشگاهی به منظور کمک به اتخاذ رویه علمی در اجرای طرح‌های گردشگری و ارائه آموزش‌های لازم به علاقه‌مندان و متقاضیان اجرای تورهای گردشگری لازم و ضروری است و انعقاد این تفاهم‌نامه در راستای استفاده از ظرفیت این دو سازمان می‌تواند مفید باشد.
"عزیز آشنا" معاون آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی دانشگاه تهران با اشاره به تلاش هر دو مجموعه در جهت فرهنگ‌سازی و شناساندن مفهوم و اهمیت گردشگری آب گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود در کشور ما، متاسفانه در حوزه گردشگری جایگاه مطلوب و مناسبی نداریم.
وی افزود: بخش عمده تولید ناخالص خیلی از کشورها بر مبنای صنعت گردشگری شکل گرفته و برخی از کشورها مثل ترکیه، مالزی و فرانسه سالانه بیش از چند برابر جمعیت خودشان توریست داشته و توانسته‌اند از این صنعت به خوبی بهره‌برداری کنند.
معاون آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی دانشگاه تهران ادامه داد: صنعت گردشگری آب در ایران پتانسیل جذب توریست خارجی برای کشور دارد که در این زمینه متأسفانه کمتر به این موضوع توجه شده است.
وی اضافه کرد: انعقاد این تفاهم‌نامه فرصت مناسبی برای همکاری مشترک در برگزاری دوره‌های آموزشی در جهت فرهنگ‌سازی و معرفی ظرفیت‌های گردشگری آب کشور به علاقه‌مندان این صنعت است.
بر اساس این گزارش، در ادامه این جلسه اعضای کمیته اجرایی تعیین و برنامه زمان‌بندی برگزاری جلسات هفتگی کمیته مذکور تصویب شد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات