تدوین برنامه 5 ساله برای جبران کسری مخزن سفره‌های آب زیرزمینی یزد

تدوین برنامه 5 ساله برای جبران کسری مخزن سفره‌های آب زیرزمینی یزد

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "محمد مهدی جوادیان زاده" در دیدار با رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب یزد که در راستای برگزاری رویداد آبی این شهرستان صورت گرفت، ضمن تشریح برنامه‌های این رویداد اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته با اجرای رویداد آبی در شهرستان‌ها، مشکلات مدیریت منابع آب بررسی و با همکاری مسئولان تصمیمات لازم اتخاذ می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد در ادامه به وضعیت منابع آبی اشاره کرد و گفت: در پی بارش‌های اخیر وضعیت منابع آبی استان بهبود یافته اما باید توجه داشته باشیم که همچنان سفره‌های آب زیرزمینی استان، ساليانه به میزان ۲۳۰ میلیون مترمکعب کسری مخزن دارند که آماری نگران‌کننده است و نشان می‌دهد استان یزد همچنان شرایط پایداری در سفره‌های آب زیرزمینی ندارد و این مشکل به خصوص در شهرستان‌های مرزی استان تشدید می‌شود، بنابراین عدم مدیریت این معضل سبب می‌شود بی آبی در کل استان تشدید یابد.
وی خاطرنشان کرد: کارگروه سازگاری با کم آبی استان برنامه‌ریزی کرده تا در مدت ۵ سال کسری مخزن استان جبران شود به نحوی که ۲۰۰ میلیون مترمکعب آن با صرفه‌جویی ۵ ساله جبران شود و ۳۰ میلیون متر مکعب دیگر نیز با استفاده از طرح‌های آبخیزداری تامین شود.
در ادامه "مجید کارگران بافقی" رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب یزد، این رویداد را اقدامی بسیار شایسته در جهت رفع چالش‌ها برشمرد و بیان کرد: امیدواریم با اقدامات صورت گرفته بتوان از منابع آبی به خوبی حفاظت کرد.
وی گفت: دستگاه قضا وظیفه خود می‌داند که از مجموعه آب منطقه‌ای حمایت کند، تا سفره‌های آب زیرزمینی حفظ شود؛ بنابراین اگر موردی از تخلفات آبی گزارش شود، حتما پیگیری می‌کنیم.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات