نشست تخصصی اطلس اجتماعی آب برگزار شد

نشست تخصصی اطلس اجتماعی آب برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، عباس جنگی مرنی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل در این مراسم با ارائه گزارشی از روند پایلوت ملی اطلس اجتماعی آب، گفت: اهداف این طرح ایجاد درک درست و مبتنی بر پژوهش از کنشگران کلیدی در موضوع آبهای زیرزمینی، دیدگاهها، حساسیتها و نگرشهای آنها در رابطه با مسئله آب می باشد.
وی ادامه داد: اطلس اجتماعی آب استان اردبیل در سه فاز طراحی شده است که در فاز اول مطالعات پایه، در فاز دوم، حساسیت سنجی و در فاز سوم بررسی واکنش نسبت به اجرای طرح تعادل بخشی و احیای منابع آب زیرزمینی است.

وی به خروجی‌ها و انتظارات مردم از اطلس اجتماعی آب استان اردبیل نیز اشاره کرد و یادآور شد: مردم انتظار دارند با اجرای برنامه های اجتماعی در زمینه آب شاهد اثربخشی این برنامه ها در تمام سطوح زندگی خود باشند.

جنگی مرنی همچنین با اشاره با قانون مداری و عمل به شرعیات توسط مردم استان بعنوان دو خصلت بارز اظهار داشت: همین دو عامل باعث شده تا در زمینه مباحث اجتماعی آب در استان با کمترین تنش مواجه شویم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود تعداد بسیار پایین چاه غیرمجاز در سطح استان را نشان از عمل به قانون توسط مردم عنوان کرد و افزود: استان اردبیل جزو معدود استانهای کشور است که کمترین تعداد چاه غیرمجاز در کشور را دارد و ما از این حیث مدیون دیدگاههای قانونمدارانه مردم هستیم.

جنگی مرنی با اشاره به پتانسیل بالای استان اردبیل در تمامی زمینه های منابع آب عنوان کرد: یکی از دلایل انتخاب استان اردبیل بعنوان پایلوت در زمینه اجرای طرح اطلس اجتماعی آب در سطح کشور، وجود منابع آب سطحی و زیرزمینی و آبهای گرم و معدنی در سطح استان دلیل واضحی بر این امر بود.

در ابتدای این نشست، مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مدیریت منابع آب ایران نیز با تشریح مبحث اجتماعی آب اظهار کرد: اطلس اجتماعی آب در راستا و تکمیل طرح تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی آب ظهور پیدا کرد و چون بحث اجتماعی از موضوعات پیچیده و متنوعی است، بایستی مخاطب شناسی و  مردم شناسی در برنامه‌ شرکت‌های تابعه منابع آب ایران قرار بگیرد.

عبداله اسکویی تصریح کرد: اگر صحبت‌ها و نیازهای مخاطبان و مراجعان شنیده شود و بنا به نیازمندی‌های آنان تصمیمات مطلوبی اتخاذ گردد، شاهد بالندگی و شکوفایی در صنعت آب کشور به لحاظ اجتماعی و فرهنگی خواهیم بود.

لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات