آب منطقه ای مازندران و دانشگاه علم و فناوری استان جهت گسترش...

آب منطقه ای مازندران و دانشگاه علم و فناوری استان جهت گسترش...

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای مازندران در نشست مشترک مدیران آب منطقه ای مازندران با دانشگاه علم و فناوری استان تفاهم نامه همکاری پژوهشی، آموزشی و توسعه مبادله شد.

در این نشست ابتدا دکتر محمدابراهیم یخکشی مدیرعامل آب منطقه ای مازندران با اشاره به دستاوردهای قابل توجه در بخش آب استان و نقش دانشگاه ها و مراکز علمی در این موفقیت ها گفت: ما هنوز در بحث توسعه منابع آب کارهای انجام نشده زیادی داریم که برای انجام آنها نیازمند همراهی، مشارکت و همکاری دانشگاه ها هستیم و حتی در بخش هایی که مسائلمان را حل کرده ایم نیازمندیم دانشگاه آن را تبدیل به یک مستند علمی و دانش کند تا در زمان بهره برداری،  از آن استفاده شود .

مدیرعامل آب منطقه ای مازندران با تشریح برخی از فعالیت ها و برنامه های مهم شرکت به خصوص در شرق مازندران گفت: یکی از ویژگی های برجسته دانشگاه علم و فناوری مازندران داشتن اعضای هیات علمی جوان و با انگیزه با تخصص های متنوع و متعدد است که این دانشگاه در شرق مازندران می تواند بسیاری از مسائل ما را در دشت پایلوت بررسی و راهکار مناسبی ارائه نماید .

سپس آقای دکتر محمدزاده رئیس دانشگاه علم و فناوری مازندران با تشریح تاریخچه شکل گیری این دانشگاه در استان و تشریح ظرفیت های علمی آن گفت: براساس پلانی که برنامه ریزی کردیم به دنبال اجرای پروژه های کاربردی هستیم و ماموریت و رسالت  دانشگاه باید  حل مسائل مورد توقع و انتظار جامعه باشد .

وی افزود: مجموعه آب کشور به خصوص آب منطقه ای مازندران به دلیل گستردگی فعالیت و خدماتی که در بخش آب ارائه می دهد، دانشگاه ما در حوزه فنی و تخصصی می تواند با گسترش زمینه های همکاری علمی، آموزشی و پژوهشی با این صنعت، ضمن توانمندسازی اعضای هیات علمی و دانشجویان خود مشارکت موثری در حل مسائل داشته باشد. به ویژه در حوزه فناوری که جزء دانشگاه های نادر کشور در این حوزه تخصصی می باشد .

محمدزاده در ادامه با تشریح نحوه همکاری دو دستگاه از جمله ایجاد فرصت های مطالعاتی برای اعضای هیات علمی، انجام امور پژوهشی، هدایت دانشجویان به انتخاب واحدهای اختیاری و گذراندن آن در دستگاه های اجرایی پرداخت و افزود : همه این تلاش ها برای بالندگی و تعالی بخش های مختلف کشور باید صورت گیرد که وظیفه ما تحقق این اهداف بوده که توان  ملی و منطقه ای ما را ارتقاء و گسترش خواهد داد .

در پایان این نشست تفاهم نامه همکاری در 18 محور بین دو دستگاه امضا و بین طرفین مبادله شد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات