پاسخ مديرعامل توانير به پرسش هاي خبرنگاران در سومين ...

به گزارش پايگاه خبري توانير ،  اقدام فراگير و سراسري صنعت برق كشور در تعديل روشنايي معابر و بزرگراهها ،اصلاح انشعابات برق و جمع آوري مراكز غير مجاز توليد رمز ارز از ساعات ابتدايي صبح امروز پنجشنبه 25 دي با حضور معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي و ارتباط تصويري با شركتهاي توزيع و از طريق 1600 اكيپ اجرايي در كشور آغاز شد.
در مراسم آغاز اين عمليات گسترده كه طي 2 روز از مركز پايش صنعت برق در توانير هدايت و با هدف مديريت انرژي اجرا مي شود، مديرعامل شركت توانير با قدرداني از تلاش و همت همكاران صنعت برق ، پايداري برق مشتركان و تثبيت شرايط از روز گذشته را مرهون همكاري مردم و و مشتركان عنوان و ابراز اميدواري كرد اين شرايط همچنان ادامه يابد.
مهندس محمد حسن متولي زاده تاكيد كرد:عمليات تعديل روشنايي معابر را به عنوان يك اولويت در كشور ادامه مي دهيم و شركتهاي برق بايد با جديت اين موضوع را پيگيري كنند.
وي همچنين برخورد با توليد كنندگان غير مجاز ارزهاي مجازي را اولويت جدي كشور عنوان كرد كه به ويژه در چنين شرايطي بايد با دقت و سرعت بالا شناسايي و با آنها برخورد قانوني صورت پذيرد و در اين ارتباط  روز گذشته توافقهاي خوبي با توليد كنندگان مجاز رمز ارز براي همكاري اين مراكز با صنعت برق از جمله با سايت رفسنجان انجام شد.
مديرعامل توانير توان مصرفي رمز ارزها در كشور را حدود 600 مگاوات ذكر كرد كه نيمي از آن قانوني است و هزينه برق مصرفي را به قيمت برق صادراتي مي پردازند و در چند روز اخير نسبت به قطع مصارف خود اقدام كردند و باقي مصارف به رمز ارزهاي غيرمجاز و پراكنده اختصاص دارد كه با تلاش شركتهاي توزيع و حمايتهاي قضايي و نيروي انتظامي شناسايي و جمع آوري مي شود.
مهندس متولي زاده با تاكيد براينكه دستگاههاي اجرايي بايد در اجراي برنامه هاي مديريت مصرف برق پيشگام باشند گفت: تمامي مديران شركتهاي توزيع ملزم هستند با بسيج امكانات اجرايي، با اداراتي كه تعديل مصرف برق را جدي نمي گيرند، برخورد كنند.
وي از برپايي مسابقه ملي "همدلي انرژي" با همكاري شركت ملي گاز بين شهرها و استانهاي كشور از ابتداي هفته آينده خبر داد كه با هدف كاهش مصرف انرژي و كمك به محدوديت سوخت اجرا مي شود و علاوه بر آگاهسازي مردم از روشهاي ساده كاهش مصرف انرژي ،سوخت صرفه جويي شده به نيروگاههاي همان منطقه تخصيص مي يابد و منافع حاصل از صرفه جويي هموطنان نيز معادل قيمت خريد برق از كشورهاي همسايه محاسبه و به عنوان پاداش با نظر مردم صرف امور خيريه از قبيل تجهيز بيمارستانهاي منطقه به سيستمهاي تنفسي و ديگر نيازهاي مردم مي شود و ضمن اطلاع رساني و آموزش فرزندان با كمك اپراتورهاي تلفن همراه و ثابت ،نتايج آموزشها ارزيابي و جوايزي نيز براساس قرعه كشي اهدا خواهد شد.
مهندس متولي زاده ابراز اميدواري كرد اين رقابت سازنده بين استانها و شهرهاي كشور با همكاري مردم خوب و فهيم كشور با موفقيت اجرا و نقش موثري در كاهش مصرف انرژي در كشور ايفا كند و با توجه به نقش الزام آور آن در پايداري شبكه و بهينه سازي انرژي ، نيازمند پيگيري مجدانه مديران شركتهاي توزيع است.
وي در حاشيه اين نشست و در گفت و گو با اصحاب رسانه تاكيد كرد هيچگونه محدوديتي به لحاظ ظرفيت شبكه و تاسيسات برق در كشور وجود ندارد و حدود نيمي از ظرفيت شبكه با توجه به فصل سرما و عدم استفاده از سيستمهاي سرمايشي آزاد است.
وي ضمن عذر خواهي از مردم ،بروز محدوديتهاي اخير در شبكه توزيع را صرفا معادل 1.5 درصد از نياز تامين شده برق مصرفي مردم عنوان كرد كه با توجه به اختصاص70 درصد گاز مصرفي به بخش خانگي و تجاري و كاهش سهم سوخت گاز نيروگاهها اتفاق افتاد و منجر به خاموشيهاي برنامه ريزي نشده در حد 1.5 درصد از نياز بخشهاي خانگي و تجاري طي 2 روز گذشته شد.
مهندس متولي زاده ياد آور شد: مردم عزيز و فهيم كشور كه همواره بيشترين همكاري و حمايت را به ويژه در دوران پيك تابستان از صنعت برق داشتند در اين شرايط مي توانند با كارهاي ساده مانند خاموش كردن يك لامپ يا وسيله برقي اضافه و كاهش يك درجه اي دماي محيط ،مصرف انرژي خود را تا 10 درصد كاهش دهند و همين ميزان كاهش ،معادل 70 ميليون متر مكعب صرفه جويي در سوخت گاز را به همراه دارد كه مشكل محدوديت سوخت نيروگاهها را رفع و نياز نيروگاهها به استفاده از سوخت دوم يا سوخت مايع را برطرف مي سازد.


نگارنده : قدرت اله عليزاده

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات