مستقل از هر گرایش فکری و اندیشه سیاسی، باید به میراث معنوی و شهدای ملت احترام بگذاریم

مستقل از هر گرایش فکری و اندیشه سیاسی، باید به میراث معنوی و شهدای ملت احترام بگذاریم


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، حیدر اسکندرپور در این مراسم که با حضور فرماندهان لشکری، مدیران شهری و جمعی از خانواده شهدا برگزار شد، گفت: مستقل از هر گرایش فکری و اندیشه سیاسی، باید به میراث معنوی و شهدای ملت احترام بگذاریم و بزرگی شهدا، غرور ملت و از خودگذشتگی جوانان ۱۶ و۱۷ ساله و صبر پدر و مادرانی که مصیبت‌هایی بر آنها وارد شد را پاس بداریم.
مهندس اسکندرپور که خود از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است پس از ادای احترام به روح بزرگ شهدا و به ویژه شهیدان گمنام افزود: دو شهید عزیزی که امروز در این آرامستان به خاک سپرده می‌شوند ۱۹ و ۲۱ ساله بودند که در جبهه‌های جنگ حاضر شدند اما امروز کدام یک از ما حاضر هستیم فرزند نوجوان و جوان خود را جلوی آتش جنگ و خمپاره بفرستیم؟
وی با اشاره به روحیه شجاعت و از خودگذشتگی حاکم بر جامعه در دوران هشت سال دفاع مقدس اضافه کرد: پدران و مادران ما نسل عجیبی بودند؛ نسلی که از عزیزان خود به راحتی می‌گذشتند و چند شهید در یک خانواده تقدیم انقلاب کردند.
شهردار شیراز ضمن بازخوانی شعر《خبر دادند یوسف ها به کنعان باز می گردند، ندانستیم با تابوت می آرند آنها را / به روی شانه لرزان مردم یک به یک رفتند، خدا از شانه مردم نگیرد این تکان ها را》گفت: شهدای گمنام داستان دیگری دارند؛ سال‌های زیادی است که بسیاری از مادران و پدران همچنان منتظر یک تماس کوتاه از فرزندان خود هستند.
مهندس اسکندرپور با اشاره به مظلومیت شهدای گمنام افزود: شهدای گمنام در خاکسپاری هم به گمنام هستند؛ گاهی شهدای گمنام را در مکان‌هایی تدفین کرده‌ایم ‌که کمتر تردد مردمی وجود دارد.
وی خطاب به حاضرین در این آیین باشکوه که به میزبانی شهرداری شیراز برگزار شد، گفت: وظیفه اخلاقی و میهنی تک تک ماست که به شهدای گمنام سر بزنیم و رشادت‌ها و از خودگذشتگی آنها را یادآوری کنیم.
سردار دانشمندی فرمانده دانشکده علوم و فنون زرهی شیراز نیز در این مراسم ضمن درود به ارواح مطهر شهدای عزتمند میهن گفت: به دعوت دو شهید بزرگوار در این مراسم گرد هم آمده ایم تا به نام و یادشان، با راهشان عهد و پیمانمان را تجدید کنیم.
سردار دانشمندی با اشاره به میزبانی شیراز از ۱۵ شهید گمنام و تشییع آنها در نقاط مختلف استان فارس گفت: امروز، روز خوبی در زندگی ماست، روزی که همه وجود ما معطر از یاد شهداست، شهیدانی که سالیانی‌ست ملکوتیان به جای پدر، مادر و دوستان برای آنها عزاداری می کردند.
وی ضمن اشاره به تدفین و به خاکسپاری دو شهید گمنام گرانقدر در بهشت احمدی افزود: خوش به حال درگذشتگانی که در این آرامستان به خاک سپرده شده اند و از امروز دو شهید والا مقام مهمان آنها هستند و به برکت وجود این دو شهید برکاتی نیز نصیب آنها خواهد شد.
فرمانده دانشکده علوم و فنون زرهی شیراز اضافه کرد: حضرت امام جعفر صادق (ع) می فرمایند که زیارت قبر مطهر پیامبر اعظم (ص)، زیارت قبور شهدا و زیارت قبر سیدالشهدا (ع) مانند به حج رفتنی است که زیارت کننده همراه با رسول خدا به جای آورده باشد.
سردار دانشمندی تاکید کرد: برای رسیدن باید این مقام باید تلاش کرد و می توانیم با اندیشه خوب و قلب پاک به مسیر و راه شهدا نزدیک شویم.
وی به حاضرین در جلسه گفت: برادر عزیزی که برای این دنیا که معلوم نیست چه قدر به طول بیانجامد، تلاش می کنی، آیا این تلاش را می توانی براساس احکام دین، تدابیر و مراعات قوانین الهی انجام دهی؟ حتما می توانی و این موضوع است که می تواند ما را به خیر، نیکی و زیبایی نزدیک کند.
فرمانده دانشکده علوم و فنون زرهی شیراز خواستار توجه به خدا و سپاسگزاری به درگاهش برای همه نعمت هایی که با ما داده همچون نعمت شهدا شد و افزود: وقت هایی که در این دنیا به مشکل برمی خوریم شهدا ما را یاد می کنند و با حضور خود در جامعه نورافشانی می کنند.
سردار دانشمندی اضافه کرد: از مقام تمام شهدا و به ویژه این دو شهید گمنام طلب می کنیم که همواره برای ما دعا کنند که بنده خدا بمانیم، زندگی دنیا ما را از حقیقت غافل نکند و همواره پشت سر ولایت حرکت کنیم.
براساس این گزارش پیکر پاک و مطهر دو شهید گمنام به میزبانی شهرداری شیراز در بهشت احمدی به خاک سپرده شد.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات