برگزاری دوره های آموزشی هفتگی برای آتش نشانان شهر مبارکه

برگزاری دوره های آموزشی هفتگی برای آتش نشانان شهر مبارکه

کیومرث مختاری از برگزاری دوره‌های آموزشی هفتگی برای پرسنل سازمان آتش‌نشانی شهرداری مبارکه به‌منظور حفظ آمادگی و ارتقای مهارت‌های آتش‌نشانان خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری مبارکه نیوز؛ کیومرث مختاری ، رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری مبارکه با تأکید بر لزوم حفظ آمادگی  آتش‌نشان برای ارائه بهترین عملکرد در حوادث مختلف، عنوان کرد: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی به‌منظور حفظ آمادگی جسمانی و ارتقای مهارت‌های امداد و نجات عوامل سازمان دوره‌های آموزشی و تمرینات مختلفی را به‌صورت هفتگی برگزار می‌نماید .

وی افزود: این آموزش‌ها شامل آموزش حمل‌ مصدوم، پهن کردن لوله، تمرین کار با نردبان، آموزش کار در ارتفاع، آموزش طریقه استفاده از دستگاه تولید کف و تست مانیتور، سه‌راهی و پاشیدن آب با سرلوله و تنظیم آن، آموزش امداد و نجات فرد حادثه‌دیده در چاه و ... می‌باشد.

مختاری  ، هدف از برگزاری این دوره‌های آموزشی را بالا بردن سطح اطلاعات تخصصی و آمادگی آتش‌نشان دانست و گفت : حیات سازمان‌های آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تا حدود زیادی بستگی به مهارت‌ها و آگاهی‌های کارکنان در زمینه‌های تخصصی حوزه آتش‌نشانی و ایمنی دارد و هرچقدر این مهارت‌ها به هنگام و بهینه باشند، عملکرد آن سازمان در پیشگیری و مقابله با حوادث و سوانح مناسب‌تر خواهد بود. لذا آموزش و توسعه منابع انسانی نه‌تنها در ایجاد دانش و مهارت‌های ویژه در مدیران و کارکنان نقش به سزایی دارد، بلکه باعث می‌شود که آنان در ارتقاء سطح کارایی و اثربخشی سازمان در راستای کمک به هم نوع سهیم باشند.

وی افزود: علاوه بر ارائه مسائل تئوری، با برنامه‌ریزی سناریوهای متنوع و اجرای این سناریوها، کارکنان با انواع حوادث آتش‌سوزی شهری ، امداد نجات مصدوم در سوانح و تصادفات و ... به‌صورت عملی آشنا می‌شوند .








لینک اصل خبر در سایت شهرداری مبارکه

    منبع خبر

    شهرداری مبارکه

    شهرداری مبارکه

    شهرداری مبارکه یک شهرداری در شهر مبارکه می باشد

      نظرات