همه ظرفیت‌ها برای حفاظت از ساحل و دریا استفاده می شود

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان بوشهر ، احمد رضا لاهیجان زاده صبح شنبه در بازدید از سواحل بوشهر اظهار داشت: دریا و ساحل از ظرفیت‌های بسیار مهم استان بوشهر است که باید با همه توان از این ظرفیت‌ها حفاظت و حراست شود.


وی با تاکید بر حفاظت از اکوسیستم دریایی و تالاب‌ها گفت: هر گونه استحصال در دریا و خوریات ممنوع و غیرقانونی است و حفاظت از سواحل و خوریات و تالاب‌ها باید با تمام توان صورت گیرد.


معاون دریایی و تالاب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به اهمیت سواحل جنوب استان بوشهر و پارک ملی نایبند و خوریات شهرستان دیر خاطرنشان کرد: تخریب و ایجاد آلودگی در خوریات ممنوع و خلاف قانون است.



مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر نیز در این بازدید گفت: تمام خوریات و تالاب‌های استان شناسایی شده و از هرگونه تخریب و آلودگی تالاب‌ها وفق قانون حفاظت و احیای تالاب‌ها جلوگیری خواهیم کرد.


فرهاد قلی نژاد با بیان اینکه حفاظت از اکوسیستم دریایی از اولویت‌های مهم محیط زیست بوشهر است افزود: در دو سال اخیر ضمن اخطار به آلوده کنندگان محیط زیست دریا علیه شرکت‌ها و افرادی که به اخطاریه‌ها توجه نکرده شکایت شده و خسارت‌های زیست محیطی در حال مطالبه است.

در این بازدید ضمن بررسی سواحل شهرستان‌های کنگان و عسلویه از جنگل‌های حرای نایبند و سایت احیا و تکثیر جبیر نای بند و خور دیر بردستان نیز بازدید شد.

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات