توصیه رییس سازمان آتش نشانی در پی وزش شدید بادگرم و افزایش شمارآتش سوزی ها/ آتش نشانی رشت

توصیه رییس سازمان آتش نشانی در پی وزش شدید بادگرم و افزایش شمارآتش سوزی ها/ آتش نشانی رشت


125 رشت- به گزارش خبرنگار تحریریه خبر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت، شهرام مومنی، رییس سازمان آتش نشانی گفت: در 24 ساعت گذشته همزمان با وزش باد گرم و افزایش شمار آتش سوزی ها آتش نشانان شبانه روز طاقت فرسایی را پشت سر گذاشتند وی از تداوم آماده باش آتش نشانان 14 ایستگاه آتش نشانی خبر داد و در تشریح آتش سوزی های مکرر علفزارها در رشت، گفت: آتش زدن و عدم توانایی در خاموش کردن علفزارها بخصوص جنب منازل مسکونی علت اصلی بسیاری از این آتش سوزی ها بوده است.

وی در همین رابطه اضافه کرد شب گذشته شدت حریق مسکونی در بلوار امام رضا(ع) به حدی بود که موجب وحشت شهروندان شده بود که با حضور آتش نشان و افسران ارشد پس از تلاش بی وقفه آتش نشانان آتش مهار و اطفا شد.

وی در ادامه با بیان اینکه علت غالب این آتش سوزی ها عوامل انسانی است افزود: در هنگام وزش باد گرم ؛ شهروندان و حاشیه نشینان شهر رشت جدا از روشن کردن آتش در علفزارها پرهیز کنند وی تاکید کرد عملیات های پی در پی و چندین ساعته علفزارها روزهای سختی را برای آتش نشانان شهر باران رقم می زند.

مومنی با اشاره به اینکه در بسیاری از این عملیات ها به دفعات شاهد تکرار آتش سوزی ها در مکان های مشخص هستیم، ادامه داد: ساکنین و شهروندان این محلات هوشیار باشند و در صورت مشاهده فرد و یا افرادی که اقدام به روشن کردن آتش می کنند موضوع را به سرعت به سامانه 125 اطلاع دهند.

مومنی خاطر نشان کرد آتش سوزی علفزارها در سطح شهر علاوه بر آلودگی های زیست محیطی موجب کاهش دید رانندگی در جاده ها و آسیب تنفسی شهروندانی که در مجاورت این آتش سوزها قرار دارند می شود.

وی در ادامه افزود: این نوع از عملیات ها در کنار استهلاک شدید خودروهای اطفایی، تجهیزات و ادوات آتش نشانی موجبات خستگی شدید آتش نشانان را با توجه به عملیات های دیگری که در طی شبانه روز رخ می دهد و آتش نشانان با آن مواجه اند فراهم می کند.

در پایان رییس سازمان آتش نشانی از شهروندان خواست: با توجه به وزش شدید باد گرم و افزایش شمار آتش سوزی های علفزار نسبت به این گونه آتش سوزی ها بخصوص جنب منازل مسکونی و اماکن تجاری هوشیار تر بوده و از آتش زدن علفزارها بخصوص جنب منازل مسکونی، اماکن و دیوارهای پوشیده از عایق"ایزوگام" به شدت خودداری کنند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری رشت

    منبع خبر

    شهرداری رشت

    شهرداری رشت یک شهرداری در شهر رشت می باشد

      نظرات