عزم مدیریت شهری برای پیاده‌مدار کردن خیابان‌های  ...

عزم مدیریت شهری برای پیاده‌مدار کردن خیابان‌های ...

عزم مدیریت شهری برای پیاده‌مدار کردن خیابان‌های اطراف حرم مطهر جدی است/ تعریض پیاده‌رو خیابان آیت‌ا... شیرازی با هدف ترویج پیاده‌مداری

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، سیدمسعود ریاضی در حاشیه بازدید از پیاده‌روسازی و مسیر بی‌آرتی خیابان شیرازی با بیان اینکه امروزه اکثر شهرهای دنیا درحال حرکت به سمت پیاده‌مداری هستند، اظهارکرد: شهرهای ما هم از این قائده مستثنی نیستند و لذا به عنوان یک نیاز باید به این سمت گام برداریم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مدیریت شهری مشهد هم در این دوره، با همه تبعات اجتماعی، فنی و اقتصادی، تلاش‌های زیادی برای تحقق این سیاست و رویکرد داشته است، گفت: خیابان شیرازی یکی از محورهایی است که بسیار مناسب پیاده‌مداری بوده چراکه مسیری تاریخی، ارزشمند و برخوردار است؛ مشاور طرحی برای این خیابان ارائه کرده که در شورای همتا پذیرفته شده و اکنون درحال اجراست.

ریاضی خاطرنشان کرد: در تغییرات و اصلاحات جدید، مسیر تردد اتوبوس‌های بی‌آرتی از سمت میدان شهدا به حرم مطهر رضوی یکطرفه شده و نرده‌های حائل نیز برداشته شده است.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد با بیان اینکه اصلاحات جدید موجب تعدیل و بهبود شرایط برای کسبه خیابان می‌شود، گفت: برداشتن نرده‌ها موجب دسترسی بهتر شهروندان و عابران پیاده نیز خواهد شد؛ البته از تداخل مسیر تردد عابر پیاده با بی‌آرتی به عنوان یک نقیصه یاد می‌شود ولی بخاطر اینکه تبعات اجتماعی طرح به حداقل برسد، این مهم اجرا شده است.

ریاضی خاطرنشان کرد: در طرح جدید، عرض پیاده‌رو با توجه به نیازسنجی صورت گرفته، در یک سمت افزایش یافته و لذا عرض آن به 6.5 متر افزایش یافته و پیاده‌رو دیگر نیز با عرض 3.5 متر احیا و همسطح‌سازی شده تا منظر شایسته‌تری را برای زائران و شهروندان فراهم آوریم.

وی با بیان اینکه پیاده‌مدار کردن خیابان‌های اطراف حرم مطهر رضوی یکی از مسائل مهمی است که مدیریت شهری به جد پیگیر آن است، گفت: خیابان‌هایی چون بازار رضا(ع) و سرشور این طرح اجرا شده و امیدواریم بتوانیم زیرساخت‌ها گسترش دهیم.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات