تصویب کمک دوفوریتی به تیم فوتبال سپیدرود رشت

تصویب کمک دوفوریتی به تیم فوتبال سپیدرود رشت

تصویب کمک دوفوریتی به تیم فوتبال سپیدرود رشت
.
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر رشت، در یکصد و هفتاد و نهمین جلسه شورای شهر موضوع کمک دوفوریتی شهرداری و شورای شهر رشت به تیم فوتبال سپیدرود رشت مورد بررسی قرار گرفت.
فاطمه شیرزاد عضو شورای شهر رشت در خصوص لایحه فوق ضمن تسلیت فرارسیدن ایام فاطمیه، اظهار داشت: تنها حوزه‌ای که به حوزه ورزش و فوتبال رشت کمک کرده است شورای شهر رشت بوده است.
وی با اشاره به نحوه پرداخت این کمک‌های مالی، گفت: این مبالغ می‌بایست در مرحله اول به پرداختی معوقات بازیکنان در نظر گرفته شود. متأسفانه پرداخت بازیکنان انجام نمی‌شود و تاکنون نیز گزارشی در خصوص نحوه هزینه کرد کمک‌های مالی شورا و شهرداری رشت ارائه نشده است.
عضو شورای شهر رشت تأکید کرد: می‌بایست بخشی از این موارد توسط مدیران گذشته و بخشی توسط مدیران ورزش و فوتبال استان پاسخ داده شود. به‌هرحال می‌بایست در این خصوص شفاف‌سازی لازم صورت بگیرد تا مشخص شود این کمک‌ها که به چند میلیارد تومان رسیده، در چه زمینه‌هایی هزینه شده است؟
احمد رمضانپور نرگسی راست شورا در این خصوص گفت: نکته مورد اشاره به شهرداری رشت ابلاغ شده است؛ اما در بحث نوع کمک‌های شهرداری و شورا به‌صورت پرداخت به بازیکنان نیست و ما در بحث خدمات لجستیک کمک می‌کنیم و البته در این خصوص گزارش نیز می‌بایست ارائه شود.
اسماعیل حاجی پور عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر رشت نیز گفت: تاکنون دو بار نام هیئت فوتبال مطرح‌شده است، این موضوع ربطی به هیئت فوتبال ندارد. مبلغی که داده می‌شود به باشگاه داده می‌شود و هیچ دخل و تصرفی توسط هیئت فوتبال وجود ندارد و مالک سپیدرود می‌بایست پاسخ بدهد. در زمان داماش شهرداری تمامی صورت هزینه‌ها را پیش از پرداخت پول به باشگاه دریافت می‌کردند.
وی ادامه داد: اینکه گفته می‌شود مبالغ کمک مالی به بازیکنان داده شود این‌طور نیست، تیم باید مسابقات خود را برگزار کند. برای یک بازی خارج از خانه در اهواز یا کرمان و... مبالغ بالایی هزینه می‌شود. ما می‌بایست مدیریت هزینه را بر عهده مدیران باشگاه بگذاریم و نباید تکلیف کنیم و حق داریم بابت هزینه کرد فاکتور دریافت کنیم. تمامی فاکتورهای پیشین توسط شهرداری رشت دریافت شده و در اختیار شهرداری است و می‌بایست از شهرداری به شورا ارائه شود.
بهراد ذاکری دیگر عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر رشت نیز ضمن تسلیت ایام فاطمیه، در خصوص کمک مالی به تیم فوتبال سپیدرود رشت اظهار داشت: ما نمی‌توانیم در خصوص بودجه‌های ملی که آماده است یا مبالغی که از نقل و انتقالات مکرر تیم دریافت شده است دخالت کنیم زیرا این مجموعه‌ها تحت نظارت ما نیستند و نهادهای نظارتی در خصوص آن‌ها بررسی‌های لازم را خواهند داشت.
وی ادامه داد: مبالغی که شهرداری رشت پرداخت کرده می‌بایست مشخص شود که به چه میزان و در کجا هزینه شده است؟ ازآنجایی‌که در دوره‌هایی هیئت فوتبال استان گیلان مالکیت سپیدرود را بر عهده داشته، می‌بایست مشخص شود که هزینه‌های انجام شده به چه صورت بوده است؟ خواهش بنده بر این است که نامه‌نگاری لازم انجام و تمامی اسناد مربوطه با تفکیک زمان مالکیت ارائه شود. پیشنهاد بنده بر این است که این موضوع به‌صورت مصوبه انجام شود.
رضا رسولی عضو شورای شهر رشت نیز در خصوص لایحه کمک مالی به تیم فوتبال سپیدرود رشت، اظهار داشت: این موضوع جدیدی نیست و در ادوار مختلف اتفاق افتاده است. به‌هرحال این تیم شهر ماست و همواره به این تیم کمک کرده‌ایم. ما دریافت گزارش ایرادی ندارد و می‌بایست شهرداری به ما گزارش دهد، برای بنده نیز جالب است بدانم این روند به چه صورت بوده است؟ زیرا بارها درخواست شده و هیچ گزارشی ارائه نشده است.
وی ادامه داد: ما اکنون می‌خواهیم کمک کنیم اما تیم حتی مالک هم ندارد! حتی همان هیئت فوتبال هم مالک سپیدرود نیست. ما اکنون به چه کسی می‌خواهیم کمک کنیم؟ ما نمی‌توانیم به اداره کل ورزش و جوانان کمک کنیم.
فرهام زاهد نایب‌رئیس شورا و رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت، گفت: از باب یادآوری عرض می‌کنم که شورا همواره به تیم سپیدرود و بقیه ورزش استان بر اساس ردیف بودجه خود کمک می‌کرد. اکنون یک تیم در فرمانداری رشت با حضور سه نماینده مجلس و یک نماینده رسمی و اسمی آخرین مالک سپیدرود یعنی آقای علی کریمی و همچنین دوستانی از حوزه‌های مختلف که در جلسه حضور داشتند، مقرر شد تیم مدیریتی با مدیرعاملی آقای مهدی آقازاده تشکیل شود و تا تعیین تکلیف مالکیت تیم سپیدرود کار در اختیار وی قرار گیرد.
وی افزود: بر همین اساس حسابی زیر نظر معاون دادستان استان، فرماندار و سه نماینده رشت افتتاح‌شده است و تیم مدیریتی در حال فعالیت است. بله تیم مالک ندارد، اما اگر همین کار هم انجام سپیدرود شرایط حضور در مسابقات را هم بدست نمی‌آورد. همین تیم مدیریتی در چنین شرایطی بخشی از مطالبات بازیکنان گذشته و شاکی تیم را به میزان 60 درصد پرداخت کردند.
نایب‌رئیس شورا ادامه داد: بخشی از موارد تعهدآور در سطح ملی مانند پرداخت جریمه برای باز شدن پنجره نقل و انتقالات یا پرداخت ورودی مسابقات لیگ توسط همین گروه فعلی انجام شده است و نامه ارائه‌شده توسط شهرداری رشت نیز به همین نام و عنوان است. بنده می‌بایست از تمامی عزیزان که از شورای گذشته به تیم فوتبال سپیدرود کمک کرده‌اند نیز تقدیر و تشکر نمایم.
لایحه فوق به صورت دو فوریت به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر رشت رسید.
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر رشت

    منبع خبر

    شورای شهر رشت

    شورای شهر رشت یک شورای شهر در شهر رشت می باشد

      نظرات