زیباسازی مسیر تردد زائران و مجاورین امام رضا(ع) با استفاده از تایل ...
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، امیدرضا رحمانیان با بیان این خبر اظهار کرد: تایل یونی به علت نوع برش خاص آن، دارای استحکام بیشتری است و در سال های آینده از این نوع تایل به عنوان جایگزینی برای رنگ در تقاطع های همسطح استفاده خواهد شد.
وی افزود: همچنین باتوجه به میزان بودجه و اولویت بندی، استفاده از تایل های پلیمری به جای تایل پرسی در برنامه قرار دارد.
سرپرست شهرداری منطقه سه بیان کرد: به علت فشار زیاد در هنگام ترمز گیری وسایل نقلیه بهخصوص اتوبوسهای بی آر تی، استفاده از این تایلها به جای آسفالت سبب کاهش آسیب پذیری می شود.
رحمانیان درخصوص محل جایگذاری این تایل یونی، خاطرنشان کرد: محل جایگذاری این تایل یونی، حد فاصل میدان شهدا تا چهارراه شهدا در دو ضلع شمالی و جنوبی پیادهرو سازی است.
وی اضافه کرد: همچنین برای روشنایی این معبر، در قسمت میانی لاین تردد بی آر تی، ایستگاه چهارراه شهدا و رعایت حق تقدم چهارراه شهدا این تایل یونی نصب خواهد شد.
سرپرست شهرداری منطقه سه با اشاره به اینکه، این پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۰۰میلیارد ریال در حال انجام است، گفت: تایل پلیمری نسبت به تایلهای پرسی طول عمر بیشتری دارد. این تایلها مسیر تردد زیباتری در اختیار زائرین و مجاورین حرم مطهر رضوی را قرار میدهد.
رحمانیان تصریح کرد: از ویژگیهای دیگر این پروژه، می توان به همسطح شدن و تعریض پیادهرو جهت تردد بهتر و راحتتر عابرین پیاده با کمترین معارض در طول مسیر اشاره کرد.
وی ادامه داد: ایمن سازی محل تردد خط بی آر تی، مقاوم سازی و هدایت آبهای سطحی از نهر قدیم با استفاده از لوله کاروگیت که باعث عدم رسوب گیری و شست و شوی راحتتر نسبت به کانال بتنی از ویژگیهای برتر این پروژه نسبت به پروژههای قبل از آن است.
رحمانیان با بیان اینکه، نماسازی و زیبا سازی ایستگاه بی آر تی یکی دیگر از ویژگیهای این پروژه است، گفت: همچنین از تایل پلیمری به ضخامت ۶ سانتی متر در قسمت هایی از پیاده رو که محل دسترسی و تردد خودرو سواری استفاده میشود.
نظرات