شهردار یزد بر استفاده مؤثر...

شهردار شهر میراث جهانی یزد با تاکید بر لزوم استفاده مؤثر و توجه به روش‌های نوین در امر دوچرخه سواری، تصریح کرد: با توجه به تاثیر بی بدیل دوچرخه سواری بر کاهش آلاینده‌ها، افزایش مسیرهای ویژه دوچرخه سواری و ترویج استفاده از آن برای تردد از ضروریات امروز یزد است که باید با استفاده از فناوری‌های نوین، مردم را برای استفاده از دوچرخه ترغیب و باعث تسهیل دسترسی آنان شد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد – جمال الدین عزیزی در همایش دوچرخه سواری که به مناسبت روز ملی هوای پاک برگزار شد، اظهار داشت: ایجاد و تقویت برخی هنجارها در قالب فرهنگ شهروندی از جمله كاهش ترددهای غیر ضروری و بار ترافیك درون شهری، ترویج ورزش همگانی، دوچرخه سواری و پیاده روی و نیز پیشگیری از آلایندگی خودروها و صنایع، همه و همه نقش بسیار اساسی در كاهش آلودگی و اثرات مخرب زیست محیطی آن در سطح شهرها دارند.

شهردار یزد تصریح کرد: نامگذاری روز هوای پاك به عنوان فرصت مناسب فرهنگ سازی برای آحاد مردم، با مشاركت نهادهای خدمات رسان و متولی فرهنگ زیست محیطی در كنار سازمان های مردم نهاد، بسترساز حركت به سوی محیطی پاك و هوایی عاری از هرگونه ناهنجاری و آلودگی خواهد بود.

وی با بیان اینکه شهرداری یکی از دستگاه‌های مسئول در اجرای قانون هوای پاک است و همکاران ما تلاش می‌کنند شرایط راحت‌تری را برای مردم فراهم کنند تا از فرصت خدمت به مردم بهره ببریم، اظهار امیدواری کرد: با ایجاد تحول و تغییر رویکرد بتوانیم این ماموریت عظیم را به سرانجام برسانیم.

عزیزی به نوسازی حمل و نقل عمومی و مناسب سازی معابر هم اشاره و تأکید کرد: نوسازی حمل‌ و نقل عمومی یکی از برنامه های مهم شهرداری است که در این خصوص نسبت به خریداری12 دستگاه اتوبوس "یورو 5" اقدام کردیم و این امر موجب شد تا ناوگان حمل و نقل عمومی یزد 10 سال جوان تر شود.

شهردار شهر میراث جهانی یزد همچنین با اشاره به طرح جداسازی شبکه آب شرب از فضای سبز ، گفت: تاکنون 45 درصد از آب مورد استفاده برای فضای سبز را جداسازی کرده ایم که با این وجود برای هر نفر در شهر یزد 14 متر فضای سبز وجود دارد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری یزد

    منبع خبر

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد یک شهرداری در شهر یزد می باشد

      نظرات