در طول ۴ سال تفکر حفاظت از محیط زیست را در بین مدیران نهادینه کردیم

در طول ۴ سال تفکر حفاظت از محیط زیست را در بین مدیران نهادینه کردیم

به گزارش شهریار، ایرج شهین باهر امروز به مناسبت روز هوای پاک و در جمع تعدادی از فعالان محیط زیست، با بیان اینکه حفاظت از محیط زیست و افزایش سرانه فضای سبز یکی از اصلی ترین اهداف مدیریت شهری در سه سال گذشته بوده است، گفت: تلاش کردیم با توسعه فضای سبز به بهبود کیفیت زندگی شهروندان کمک کنیم.

او با تاکید بر اهمیت اجرای کامل قانون هوای پاک گفت: خوشبختانه شهرداری تبریز، تمام بندهای موجود در این قانون را که مختص مدیریت شهری هم است اجرا کردیم.

شهردار تبریز در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه امروز هیچ کس نمی تواند به سادگی درخت قطع کند گفت: هیچ یک از مدیران شهرداری نیز نمی توانند برای اجرای پروژه هایشان درختان را قلع و قمع کنند.

ایرج شهین باهر افزود: تغییر کاربری های فضای سبز هم مانند سال های گذشته نیست و حتی در تعدادی از موارد ما اقدام به تغییر کاربری مسکونی به فضای سبز کرده ایم که در نوع خود در کشور بی سابقه است.

او این تغییر فرآیند را مرهون پیگیری ها و تلاش های سازمان های مردم نهاد و همراهی مدیریت شهری خواند و اظهار داشت: باید تلاش کنیم تا این فرهنگ توجه به محیط زیست و حفاظت از آن تداوم یابد.

شهردار تبریز احداث ۴۰ پارک محله ای در مدت سه سال را افتخاری برای شهرداری تبریز دانست و گفت: امروز که این پارک ها احداث شده باید با همکاری شما تلاش کنیم تا از این سرمایه بزرگ حفاظت کنیم.

در این جلسه همچنین شهردار تبریز بر اهمیت بر توسعه فرهنگ دوچرخه سواری و ایجاد زیرساخت های آن تاکید کرد و اظهار داشت: با توسعه دوچرخه سواری و ایجاد زیرساخت های لازم می توان به داشتن هوای پاک کمک قابل توجهی کرد.

شهردار تبریز در پاسخ به پیشنهاد تشکیل کارگروه هوای پاک گفت: این کارگروه قطعا موثر بوده و می تواند به تصمیم سازی در حوزه های مختلف کمک قابل توجهی کند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات