حساسیت های زیست محیطی جدی گرفته شود

حساسیت های زیست محیطی جدی گرفته شود

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل، ناصر عتباتی در نشست هم‌اندیشی با مدیرکل و معاونین اداره حفاظت محیط زیست که به مناسبت روز قانون و هوای پاک در دادگستری استان برگزار شد، با تبیین و تشریح اهمیت محیط زیست اظهار کرد: مسلماً سلامتی افراد جامعه از حیث جسمی و روحی نقش بسیار مهمی در کسب موفقیت و پیشرفت در حوزه‌های مختلف اجتماعی اقتصادی در آن جامعه دارد.


وی افزود: پرداختن به این موضوعات و اهتمام در حفاظت از محیط زیست امری بسیار مهم است که باید با حساسیت و دل‌سوزی و تعهد نسبت به اجرای برنامه‌های آن گام برداشته شود.


رئیس کل دادگستری استان لزوم آموزش و فرهنگ‌سازی مردم در کنار رعایت پیوست‌های زیست محیطی در اجرای پروژه‌ها صنعتی و تولیدی را از مهم‌ترین عوامل موثر در رسیدن به اهداف زیست محیطی عنوان کرد و ادامه داد: مسئله محیط زیست باید در تمام طول سال مد نظر باشد و نگاه مقطعی و گذرا به مسئله محیط زیست نمی‌تواند در به وجود آوردن شرایط مناسب زیست محیطی موثر واقع شود؛ بلکه باید در تمام سال این امر مد نظر بوده و نسبت به اجرای دقیق برنامه‌ها و کارشناسی دقیق در این خصوص اهتمام ورزید.


وی با اشاره به ظرفیت خوب قانون هوای پاک، گفت: قانون هوای پاک، قانون جامع، کامل و پاسخ‌گو است که مسئولان می‌توانند از ظرفیت‌های آن به نحو مطلوب استفاده نمایند.


عتباتی با قدردانی از مردم نسبت به حساسیت نسبت به محیط زیست از جمله حفاظت از مراتع، جنگل‌ها و دفاع از حقوق حیوانات، بیان داشت: باید حساسیت ایجاد شده در بین مردم را با استفاده ظرفیت دستگاه‌ها و نهادها از جمله نهادهای مردم نهاد تقویت کنیم.


رئیس کل دادگستری استان اردبیل تصریح کرد: دستگاه قضایی استان همواره در برخورد با جرایم زیست‌محیطی پیش‌قدم بوده و ضمن حمایت از اقدامات قانونی دستگاه‌ها و نهادها در این خصوص با هرگونه خطا و سهل‌انگاری مطابق قانون به شدت برخورد می‌کند.


در ادامه مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل نیز با اشاره به اینکه وضعیت کیفی هوا در استان مطلوب ارزیابی می‌شود افزود: در شهر اردبیل و از ابتدای سال جاری، ۲۶۲ روز هوای پاک و ۷ روز هوای سالم داشته‌ایم. با این وجود و برای ارزیابی دقیق تر موضوع نیاز به افزایش تعداد ایستگاه های سنجش وضعیت کیفی هوا احساس می‌شود.


سعید شهند اظهار داشت: بیش از ۸۰ درصد آلودگی هوا در استان توسط وسایط نقلیه و خودروها ایجاد می شود و آتش زدن کاه و کلش مزارع، فعالیت معادن، صنایع و کارخانه های آسفالت از دیگر عوامل آلایندگی هوا است.


وی با اشاره به اینکه ۲۵ درصد از صنایع استان در شهرستان نمین قرار دارد بر لزوم توجه به موضوع آمایش سرزمین در استان تاکید کرد.


در پایان این نشست، از حمایت های دستگاه قضا در برخورد با متخلفان حوزه محیط زیست قدردانی شد.


گفتنی است، استفاده از ظرفیت‌های قانونی در استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس در بحث مسائل زیست محیطی و صیانت و حفاظت از گونه‌های زیست جانوری و جلوگیری از شکار حیوانات از دیگر تاکیدات رئیس کل دادگستری استان در این نشست بود.


لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات