اجرای نقش برجسته بتنی بر روی دیوارهای پل دانشگاه آزاد

اجرای نقش برجسته بتنی بر روی دیوارهای پل دانشگاه آزاد

به گزارش روابط عمومی سازمان زیباسازی شهرداری قزوین، قاسمی مدیرعامل این سازمان گفت: اجرای پروژه طرح نقش برجسته بتنی روی دیواره های پل دانشگاه آزاد به پایان رسید.

وی ادامه داد: یکی از دلایل انتخاب تکنیک بتنی در این دیوارنگاره امکان برجسته سازی کامل سطوح و همچنین ماندگاری اثر بوده است.

این مسئول عنوان کرد: رنگ بندی اثر با در نظر گرفتن هماهنگی با سازه بتنی پل، همجواری با محور سواره رو و پرهیز از ایجاد آشفتگی بصری و همچنین تأکید بر برجسته سازی سطوح، ترکیبی از رنگ های خاکستری و اکر انتخاب شده است.

این مدیر شهری افزود: طراحی این اثر توسط محدثه قافله باشی یکی از هنرمندان به نام قزوینی بوده و توسط گروه هنری باغ هنر ایرانیان اجرا شده است که مساحت آن  500 مترمربع  است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین با اشاره به این موضوع که طراحی این پروژه با اقتباس از معماری و مینیاتور ایرانی و استفاده از نماد دروازه تهران‌قدیم اجرا شده است، تصریح کرد: نورپردازی این دیوارنگاره نیز به عنوان فاز دیگر آن در دست اجرا است.

قاسمی با تأکید بر این که هنر شهري رابط بین سه رأس مثلث «مردم، مسئولان و فضای شهری» است گفت: آثار هنري يك شهر با زندگی روزمره شهروندان ارتباط مستقیم دارد و به این دلیل می‌تواند سبک و سیاق زندگی شهروندان را تغییردهد.

او ادامه داد: آثار هنر شهری در امتداد جریان عادی زندگی شهروندان است و تاثیرگذاری آن‌ها بر مردم، روند تدریجی دارد و مشاهده‌ي پیوسته‌ آن، یکی از ویژگی های هنر شهری است .

این مدیر شهری خاطرنشان کرد: اهميت نقش شهروندان در كنار همه فعالیت‌های تعریف شده در حوزه مدیریت شهری برای بهبود وضعیت سیما و منظر شهری و کاهش آلودگی‌های بصری است که اين مهم تنها با کمک شهروندان و توسعه‌ي آموزش‌های لازم در این حوزه محقق می شود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری قزوین

    منبع خبر

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین یک شهرداری در شهر قزوین می باشد

      نظرات