اهمیت نمایشگاه‌های آب و برق جهت توسعه اقتصادی همه جانبه کشور

اهمیت نمایشگاه‌های آب و برق جهت توسعه اقتصادی همه جانبه کشور

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، گستردگی صنایع «آب و برق» با وجود عملکرد مطلوب و تاثیرگذار این صنایع، به عنوان صنایعی زیرساخت در دیگر بخش‌های اقتصادی کشور غیرقابل انکار است.
از این رو، بروزرسانی در صنایع آب و برق و دیگر صنایع وابسته به منظور عقب نماندن از دایره تولیدات و واردات و صادرات برای صاحبان این فن و صنعت از ارزشی صدچندان برخوردار است.
امروزه صنعت برق به‌عنوان یکی از مهمترین صنایع «زیرساختی» و «شریان حیاتی» چرخه زندگی اجتماعی و اقتصادی کشور، تمام مولفه‌های رشد و جهش در کشور اعم از اقتصاد، سیاست، رفاه، فرهنگ، بهداشت، گردشگری را تحت الشعاع قرار داده است.
وزارت نیرو در گذر از نخستین مرحله بحران شیوع کرونا ویروس با مدیریت بهینه و مطلوب بخش های مختلف فعال توانست کارنامه مطلوبی از خود بر جای گذارد، اما بیماری کووید 19 نقطه عطفی در مناسبات اجتماعی، اقتصادی، سیاسی در عرصه بین المللی را موجب شد که اتخاذ روش‌ها و مناسبات جدید حاکم بر جهان را با توجه به شرایط جدید ضروری ساخت.
تامین برق تقویت صادرات، حمایت از بخش خصوصی، تقویت ساخت تولید، حمایت از فناوری‌های نوین به منظور بهره‌وری بهینه از صنایع آب و برق در شرایط موجود، از جمله ضرورت‌هایی به شمار می‌آید که وزارت نیرو و شرکت‌های زیرمجموعه آن همگی در صدد حرکت جدی با هدف بهبود زیرساختی در این مسیر بودند.
تمرکز وزارت نیرو به اجرای پروژه‌های ساز و کاری، با تمرکز بر بستر اینترنت از آغاز سال جاری با هدف قطع زنجیره کرونا، سرفصل اقدمات وزارت نیرو و شرکت‌های زیرمجموعه قرار گرفت. بهره‌برداری از پروژه‌های «سازوکاری» در سال جاری در قالب پویش #هرهفته_الف_ب_ایران در این مجموعه نیز در این راستا صورت گرفت.
بهره‌برداری از دو سامانه وندورلیست(بانک اطلاعاتی آب و برق) و «سامانه یکپارچه بیمه نیرو» در ماه‌های گذشته توسط وزیر نیرو و مدیریت اجرایی «شرکت مادر تخصصی ساتکاب» نیز به منظور عملیاتی کردن امور مربوط به این صنعت از راه دور و همچنین تقویت توان این صنعت زیرساختی صورت گرفته است.
این گزارش می‌افزاید، اجرای دو پروژه «داشبود» و «پنجره واحد خدمات» نیز از جمله دیگر خدمات شرکت مادر تخصصی ساتکاب است که به زودی مورد بهره‌برداری نهایی قرار خواهد گرفت.
برگزاری نمایشگاه‌های آب و برق، نقش موثری در شناساندن ظرفیت‌های فعالان این صنعت، با توجه به نیاز داخلی و همچنین ایجاد فرصت‌های بهینه جهت حضور در بازارهای بین المللی در خارج از کشور خواهد داشت.
برگزاری بیستمین نمایشگاه تخصصی بین المللی صنعت برق و شانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب ایران نیز با توجه به اجرای محدودیت‌های کرونایی، فرصتی برای بازدید متخصصان و کارشناسان امر پدید آورد تا تولیدکنندگان داخلی و خارجی به صورت تخصصی‌تر از پتانسیل‌های نمایشگاه مذکور بهره‌وری بهینه کنند.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات