نشست‌های چهارشنبه با محلات باید به خروجی ملموس و  ...

نشست‌های چهارشنبه با محلات باید به خروجی ملموس و ...

نشست‌های چهارشنبه با محلات باید به خروجی ملموس و اثربخش برای شهروندان منتج شود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، احسان اصولی در ادامه برنامه چهارشنبه با محلات، در جمع روسا و اعضای شوراهای اجتماعی محلات منطقه 6 شهرداری حضور پیدا کرد و در جریان مسائل و مشکلات و دیدگاه‌های آنها قرار گرفت.

وی منطقه 6 شهرداری را از حیث جمعیتی و فرصت‌های کاری جزو مناطق خاص مشهد دانست و در ادامه به تشریح اهمیت، جایگاه و تغییر اساس‌نامه و نظم و نسق‌بخشی به شوراهای اجتماعی محلات پس از روی کار آمدن شورای پنجم شهر مشهد پرداخت.

اصولی با تاکید مجدد بر اینکه شوراهای اجتماعی محلات حلقه واسط بین شهروندان و مدیریت شهری را ایفا می‌کنند، گفت: این حلقه دو نقش مهم و اساسی را ایفا می‌کند؛ نخست انتقال خواسته‌ها و مطالبات و مسائل ساکنان به شورای شهر و شهرداری و دیگری آگاهی‌بخشی عمومی برنامه‌ها، سیاست‌ها و مضایق و بضاعت مدیریت شهری است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد در ادامه به اهمیت نشست‌های چهارشنبه‌ با محلات پرداخت و افزود: از مجموع و برآیند این صحبت‌ها و گفتگوهای دوطرفه باید راهکارهای اجرایی و اثربخش حاصل شود که بروز بیرونی داشته باشد و گرهی از مشکلات شهروندان و ساکنان برطرف کند.

اصولی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، شوراهای اجتماعی محلات منطقه 6 را جزو فعال‌ترین شوراها دانست و تصریح کرد: تجلی ویژه این حضور فعالانه را پس از شیوع ویروس کرونا و در شناسایی اقشار آسیب‌پذیر و همچنین توزیع بسته‌های حمایتی و معیشتی شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه رویکرد و سیاست اصلی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر، پررنگ کردن نقش‌آفرینی شوراهای اجتماعی محلات است، گفت: این اصلاح ساختار، تقویت نقش‌آفرینی و اشاعه فعالیت‌ها موجب تقویت روحیه همگرایی و یکپارچگی و بحث‌های هویتی در محلات می‌شود.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات